Pénzcentrum • 2021. szeptember 20. 13:04
Idén rekordmennyiségű, mintegy 17 000 tonna hazai görögdinnyét értékesített az egyik legnépszerűbb kiskereskedelmi lánc belföldön és a külpiacokon összesen, mely közel 50 százalékos növekedést jelent a 2020-as szezonhoz képest.
Idén rekordmennyiségű, mintegy 17 000 tonna hazai görögdinnyét értékesített a Lidl Magyarország. Ez a kedvező folyamat mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének köszönhető, biztosítva ezáltal a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítését, a magyar termelők megélhetését és a hazai gazdaság stabilitását. A tavalyi évhez viszonyítva idén 45 százalékkal több görögdinnye fogyott a hazai Lidl áruházakban, mely a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek is köszönhető. A vállalat idén tovább növelte belföldi értékesítését, így közel kétezer tonnával több, azaz mintegy 9 000 tonna gyümölcsöt értékesített itthon.
A vállalat célja, hogy segítse és támogassa a magyar beszállítókat az exportpiacokra jutásban is. Ennek sikerességét jól mutatja az, hogy a magyar gazdák az áruházláncon keresztül 8 000 tonna görögdinnyét értékesítettek a külpiacokon. Az elmúlt évhez képest több mint 50 százalékkal növekedett a hazai görögdinnye exportja, melynek köszönhető, hogy a kiváló békési és nyírségi görögdinnyéket Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is fogyaszthatták a vásárlók.
A hazai görögdinnyeszezonban 100 százalékban magyar termelőktől származó friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínáltunk vásárlóinknak. Az idei eredményeket látva kijelenthető, hogy a Lidl a magyar beszállítókért programunk jól működik és célunk továbbra is, a magyar termékek és ezáltal a magyar vállalkozások fejlődésének elősegítése, valamint a magyar gazdaság növekedésének támogatás
– mondta Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője. Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, ami a hazai vállalkozások számára növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést jelent.