Pénzcentrum • 2021. június 1. 13:24
Hatalmasat előzött tavaly a Lidl, a Tescót lekörözve átvette a vezetést az FMCG kereskedelmi láncok között a 2020-as forgalmi adatok alapján - derül ki a Trade Magazin friss adataiból. A német diszkontlánc volt a járványos időszak nagy nyertese, mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést ért el, de a Spar is szépen növekedett és szintén be tudta előzni a Tescót, a második helyre jött fel a rangsorban.
2020-ban sem állt meg a Lidl előretörése a magyar piacon, tavaly a Tescót lekörözve az élre állt a német diszkontlánc a bruttó forgalom tekintetében az FMCG kereskedelmi rangsorban – derül ki a Trade Magazin becsléséből. A Tesco elvesztette a hosszú évek óta birtokolt vezető pozícióját, sőt, még a Spar is lekörözte, a harmadik helyre esett vissza - ugyn nem nagy különbséggel.
Kiderült, hogy a Lidl és a Spar forgalma meredeken növekedett tavaly, így tudták beelőzni a Tescót, ugyanis annak forgalma eközben stagnált. Hatalmas különbséggel vette át az első helyet a Lidl, a második helyezett Sparhoz képest közel 85 milliárd forinttal bonyolított tavaly nagyobb forgalmat bruttó értékben, a Spar pedig 1 milliárd forinttal körözte le a Tescót.
A boltok tavalyi forgalma így nézett ki, zárójelben a 2019-ben produkált érték, milliárd forintban:
- Lidl: 824 (685)
- Spar: 739 (680)
- Tesco: 738 (736)
- Coop: 654 (643)
- Reál: 428 (427)
- Auchan: 423 (395)
- Penny Market: 373 (327)
- Aldi: 357 (300)
- DM: 122 (112)
- Rossmann: 106 (96)