Pénzcentrum • 2021. május 31. 09:34
A hat évvel ezelőtti számokhoz képest tizedével kevesenn magyar termék volt az áruházak polcain 2020-ban, ezzel 70 százalékra csökkent az arányuk.
A magyar élelmiszeripar megmentése évtizedek óta folyamatos kormányprogram, és számos kezdeményezés indult erre, ennek ellenére folyamatosan csökkent a hazai tulajdonú láncok piaci részesedése: a 2010-es 40,6 százalékról egy évtized alatt 34 százalékra csökkent - írja a G7.
Ezzel párhuzamosan pedig 2020-ra a hat évvel azelőttihez képest tizedével kevesebb magyar termék volt az áruházak polcain, 70 százalékra csökkent a hazai élelmiszerek aránya. A legnagyobb veszteséget a nagy hozzáadott értékű élelmiszerek (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok) szenvedték el, esetükben ma már a polcok több mint felén külföldi árucikkeket találhatunk – foglalta össze eredményeit a Nébih elemzése.
A hazai élelmiszeripar részesedése az olyan termékeknél magas, ahol a feldolgozás mértéke kicsi, így a helyi hozzáadott érték nagysága is limitált. Az édességek, szeszes italok, kekszek, tészták esetében alacsony a magyar élelmiszeripar részesedése. Ezek mind erőteljesen a marketingre és értékesítési tevékenységre épülő kategóriák, ahol számít a márka a vásárlóknak.