Iszonyatos a nyomás a webáruházakon: összeomló szerverek, elveszett rendelések

Pénzcentrum2020. november 10. 12:10

A járvány elleni védekezést segítő friss korlátozások miatt az év végi vásárlási szezonban ismét robbanásszerűen bővülhet itthon az e-kereskedelmi forgalom. A friss felmérések szerint a magyarok 37%-a idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32%-uk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat, összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi.

2019-ben az egyik legnagyobb online kereskedelmi lánc mintegy 1,8 milliárd forintos forgalmat realizált mindössze a Black Friday-akció első két órájában. Úgy tűnik, a világjárvány sem vethet véget a globális őrületnek, egyes előrejelzések akár 25%-kal nagyobb költést jósolnak az idei szezonra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lesz rendhagyó a 2020-as "koronás" Fekete Péntek, hiszen minden eddiginél nagyobb rohamra készülnek az online vásárlók, akik pontosan olyan "kiszolgálást" várnak el a digitális térben is, mint az üzletekben.

Magyarországon az elmúlt években mérsékelten nőtt a webes vásárlási kedv, azonban a pandémia ebben is gyökeres változást hozott: a hazai lakosok 35%-a saját elmondása szerint még soha nem költött annyit az interneten, mint ebben az időszakban - így fordulunk rá az idei Fekete Péntekre.

Habár a Black Friday az egynapos akciódömpingből mára az egész ünnepi kereskedelmi szezont meghatározó jelenséggé nőtte ki magát, a fenti számok is rámutatnak, hogy a webshopok iszonyatos nyomásnak vannak kitéve a legforgalmasabb időszakokban. Ez minden kereskedő álma, ugyanakkor könnyen rémálom lehet belőle: ha összeomlik a szerver, túl lassú a weboldal vagy akadozik a mobilos vásárlás, a bevételek helyett a panaszokat számolgathatják majd.

Tudatosabbak a vásárlók mint valaha

A magyarok egyre tudatosabbak a vásárlói döntéseik kapcsán: jóelőre tájékozódnak az árakról és a kedvezményekről, közel harmaduk pedig akár fél évet is vár a Fekete Péntekre, ha úgy látja, hogy megéri. A fogyasztói felmérések szerint a legtöbb vásárló a digitális térben is pontosan ugyanolyan kritériumok alapján hozza meg a döntését, mint a való életben, vagyis szeretnének minél valósághűbb benyomást kapni arról, amit megvásárolnak, ha kérdésük van, arra minél gyorsabb választ várnak, és

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
fontos számukra, hogy biztonságos fizetési opciók álljanak a rendelkezésükre.

A webshopok számára is kulcsfontosságú tehát a minél magasabb színvonalú vásárlói élmény megteremtése, ehhez pedig a technológia szállíthatja a bombabiztos megoldásokat. A következő években is óriási versenyelőny lehet a webáruházak számára az innovatív fejlesztések alkalmazása a vásárlókért folytatott kiélezett harcban.

Kereskedelmi szempontból kulcsfontosságú időszak a Black Friday és az azzal egybefolyó ünnepi vásárlási szezon, így a webshopoknak minden eszközzel a fogyasztók kedvében kell járniuk. Ideje a technológiát kreatív és élményalapú megoldásokra fordítani: egyre több a virtuálisan is bejárható üzlet, (...) minden jel arra mutat, hogy hamarosan akár hangalapú, mesterséges intelligenciát alkalmazó asszisztensek is a segítségünkre lesznek a vásárlásban, az eladókat pedig avatárok helyettesítik a digitális térben. Emellett egyre fontosabb fogyasztói igényként jelenik meg a fenntarthatóság, sokan előnyben részesítik azokat a kereskedőket, akik környezetbarát csomagolásokat használnak vagy éppen részt vesznek valamilyen erre irányuló akcióban

- mondja Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.

Címkék:
vásárlás, online, webáruház, black friday, rendelés, fekete péntek,