Fontos vállalást jelentett be a Lidl: ezeket az élelmiszereket érinti

Pénzcentrum2020. november 10. 17:28

A Lidl Magyarország 2019-ben jelentette be, hogy 2025-ig saját márkás termékei esetében átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. Így 2019-es gazdasági évben az áruházlánc közel 18 tonna sóval és több mint 196 tonna cukorral kevesebbet használt fel és járult hozzá vásárlói egészségének megőrzéséhez.

A boltlánc termékfejlesztési stratégiájának kialakításakor meghatározó szempont volt az a tény, hogy a magyar lakosság az ajánlottnál lényegesen több sót és cukrot visz be napi szinten, ezért ezek mérséklését kiemelt célként tűzte ki a vállalat. A döntés értelmében az áruházlánc beszerzési politikájának egyik fontos elemévé vált, hogy 2025-re 20 százalékkal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget használ fel saját márkás termékei körében.

Só- és cukoroptimalizálási stratégiánknak köszönhetően egyre több saját márkás termékünkről elmondható, hogy kevesebb hozzáadott só- és cukortartalommal készül. A 2019-es gazdasági évet vizsgálva több mint 196 tonnával kevesebb cukrot és közel 18 tonnával kevesebb sót használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez

- mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. Az optimalizált termékek a vásárlók számára is publikusak, sőt a diszkontlánc november 5-től két héten keresztül akciós újságjában is kiemelt felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat.

A termékek közül a Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyere immár 15%-kal kevesebb só felhasználásával készül, ami azért is fontos, mert a hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban.

Emellett 29 százalékkal kevesebb sót tartalmaznak a saját márkás sertéscomb szeletek, amely egyébként magas, 94 százalék hústartalommal rendelkezik, de a szintén saját márkás sertés májasok esetében is 13-22 százalékkal csökkent a só mennyisége az eredeti receptúrához képest. A méltán népszerű reggelizőpelyhet és kakaóscsigát tekintve a cukoroptimalizálás előbbi esetében 23 százalékot, utóbbinál 18 százalékot jelentett. Az érintett termékek listája az akciós újságon kívül megtekinthető a vállalat weboldalán is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül.

A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat. Vállalásait az áruházlánc a Lidl Táplálkozáskalauz című állásfoglalásában foglalta össze, mely a vállalat honlapján érhető el.

Címkék:
vásárlás, élelmiszer, bolt, , cukor, táplálkozás,