Pénzcentrum • 2020. november 9. 11:30
A magyar vásárlók egyre inkább választják a magyar termékeket a boltokban - ezt támasztja alá több, a közelmúltban készült kutatás is . Utánajártunk, vajon melyik termékkategóriában a legmagasabb a hazai termékek aránya, vajon hogy állnak a kiskereskedelmi láncok a magyar beszállítókkal és hogy vajon a járványhelyzetben mennyire változtak a vásárlók preferenciái, felértékelődött-e a hazai termékek szerepe.
Az elmúlt években több felmérés is azt támasztotta alá, hogy a magyarok egyre inkább keresik a hazai termékeket az üzletek polcain. Az egyik 2019-es reprezentatív felmérés szerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó a hazaiért fizetni, a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.
Nem meglepő tehát, hogy a magyar kiskereskedelmi láncok, köztük az ALDI is tovább szeretné növelni a magyar beszállítók arányát.
- tudtuk meg a vállalattól. Az üzletlánc áruházaiban a baromfi és a sertéshús kategóriában a legmagasabb a magyar termékek aránya, időnként akár a teljes szortiment magyar forrásból származik. A zöldségek és gyümölcsök esetében jelenleg a termékek mintegy 80 százaléka érkezik magyar termelőktől, ugyanakkor, az arány a húsok és a zöldségek-gyümölcsök esetén is folyamatosan változik, például a szezonalitás miatt. Magas, mintegy 80 százalékos a magyar borok aránya is a diszkontlánc polcain.
Hogyan kerülhet be egy termelő
Miután nagy a kereslet a vásárlók részéről a hazai termékek iránt, és ez a járványhelyzetben sem csökkent, sőt, a tapasztalatok szerint egyre fontosabb, hogy az eddigieknél is jobban támogathassák a magyar termékek előállítóit azzal, hogy magyar termékeket vásárolnak, van igény a kiskereskedelmi láncok részéről a beszállítói kör növelésére.
- írta megkeresésünkre az ALDI, amely elárulta azt is, a jövőben szeretnék növeli a hazai tejtermékek és pékáruk arányát is.
A tejbeszerzés során például már most is közvetlenül a gyártókkal állnak kapcsolatban és nem nagykereskedőkön keresztül vásárolják meg a termékeket, így az áruházlánc esetében teljesül a Tej Terméktanács beszerzésre vonatkozó ajánlása.
- tudtuk meg a cégtől.
Magyar termékek a külföldi üzletek polcain
A magyar beszállítóknak azért is éri meg egy világszerte jelen lévő vállalatcsoportba bekerülni, mert korántsem csak a magyarországi, hanem a külföldi üzletekben is megjelenhet a terméke.
Az ALDI-nál nem egyszer volt már erre példa, a lengyelországi üzlethálózatában akciósan kapható volt magyar téliszalámi és nagy kiszerelésű tejföl, továbbá egyéb tejtermékek és magyar borok is elérhetők voltak. Szlovéniában magyar trappista sajtot lehetett venni, és a magyar gomba és málna, valamint magok és aszalványok is elérhetőek volt az ALDI Dél egyes országaiban.