Ez már nem olyan, mint az első hullám volt: a magyarok sokkal bátrabbak, mobilabbak

Pénzcentrum2020. szeptember 26. 20:33

Vásárlási gyakoriságában nem, a preferált csatornák tekintetében viszont a tavaszihoz hasonló fogyasztói átrendeződés várható. A Covid-19 járvány második hullámára reagálva egy friss kutatás a fogyasztói tapasztalatok és az elégedettség alakulását monitorozza a pandémia idején.

A napi megbetegedések számát nem követte a tavaszihoz hasonló fogyasztói hangulatromlás. A tízes skálán mért index az átlagosan háromszor magasabb napi esetszám ellenére sem közelíti korábbi, április elején mért 5,7-es negatív rekordot. A kutatássorozat tizedik, a romló piaci kilátások hatására indított mérése 6,4-es szintű, azaz alapvetően pozitív hangulatot tükröz, amely egyelőre jóval meghaladja a tavaszi járványidőszak átlagértékét, és csak enyhén alacsonyabb a nyár elején, a vírus visszaesésekor mért 6,8-as szinttől. Az Ipsos CX tracking kutatás eredményei szerint egyes termékkategóriák, mint pl. a palackozott víz és üdítők, tisztálkodási szerek és kozmetikai termékek esetében nem mérhető ingadozás a vásárlási gyakoriságok tekintetében: a fogyasztók a pandémia második hulláma küszöbén, csakúgy mint áprilisban a korábbi időszakhoz képest kb. 10-20 százalékkal nagyobb gyakorisággal vásároltak ilyen termékeket.

A tartós élelmiszerek, a gyógykészítmények, valamint kiemelten a fertőtlenítő szerek vásárlási gyakorisága a járvány kezdetekor magasra ugrott, majd enyhülő trendet mutatott, és egyelőre nem tért vissza a tavaszi bizonytalanságban mért kiemelkedően magas szinthez.

A friss élelmiszerek, valamint az alkoholos italok vásárlási szintje a járvány teljes időszakában változatlan maradt, sőt ez utóbbi vásárlási gyakorisága többször, így a legutóbbi adatfelvétel során is negatívba fordult, elérte a korábbi időszakhoz mért -10százalékos értéket.

A vírus hatására az online vásárlási módok felfutása tartósnak bizonyult, szeptember elején jelentősen a pandémia előtti időszak értékei felett van az online rendelés (+23%-pont) és a házhozszállítás igénybevétele is (+17%). A személyes vásárlás, a bevásárlóközpontba, üzletekbe járás, a személyes ügyintézés gyakoriságának továbbra is jelentős visszaesése (-32%) ugyanakkor jóval kisebb, mint ami április elején volt tapasztalható (-80%).

Összhangban az Ipsos Omnibusz kutatásának eredményeivel, a magyar vásárló bátrabbnak, mobilabbnak mutatkozik, mint a Covid-19 első hulláma idején.

 - emelte ki Földes Annamária, az Ipsos CX üzletágának igazgatója.

A kutatássorozat által mélységében vizsgált iparágak közül a bankszektor érezhető megtorpanást mutat a személyes ügyintézés nyár óta tartó fokozatos erősödését illetően.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az Ipsos összesen 928 banki ügyintézési alkalmat vizsgált meg a válaszadók részletes beszámolói alapján, és azt tapasztalata, hogy az online tranzakciók dominanciája májustól gyengülni kezdett. Ez a folyamat most megfordulni látszik.

- mondta el Földes Annamária. A szeptember eleji értékek (28%) bár még mindig magasabbak, mint a tavasszal mértek, az online csatornák súlyának újabb erősödése várható ősszel.

A telekommunikációs szektor teljesen eltérő csatornahasználatról árulkodik. Bár az online ügyintézés ez esetben is elsődleges, a nyár folyamán a klasszikus telefonos és személyes kapcsolatfelvételi formák együttesen már megközelítették, esetenként meg is előzték az online-t. Az őszi Covid-19 hullám ennek a trendnek is véget vet - tette hozzá a szakember.

A több, mint 5300 tényleges tranzakció feldolgozásán alapuló kutatás feltárta, hogy a szeptember elején mért összelégedettség éppen a telko szektorban a legalacsonyabb (átlag 7,2 a tízes skálán), míg a továbbra is a személyes csatornáiban legerősebb retail, és a fent már említett pénzügyi szegmens kiemelkedően teljesít (8,6 és 8,5) e tekintetben.

Címkék:
vásárlás, otthon, járvány, felmérés, telekommunikáció, ipsos, covid,