Pénzcentrum • 2020. július 10. 15:32
Szombattól kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át raktáraiban a Lidl, mellyel elindul az igazi dinnyeszezon az üzletekben - írják közleményükben. Az áruházlánc a 2019-es szezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.
A hektikus időjárási viszonyok miatt idén két héttel később, július közepén kezdődik a hazai görögdinnye szezonja. A Lidl most is az elsők között kezdi meg a magyar termesztésű gyümölcsök értékesítését, július 11-étől kizárólag hazai magvas görögdinnyét vesz át logisztikai központjaiban a vállalat.
Míg 2018-ban az áruházlánc közreműködésével 4500 tonna hazai görögdinnye került exportálásra, 2019-ben a külpiacokon értékesített mennyiség 31%-kal magasabb, 5900 tonna volt. A tendencia nemcsak a mennyiségben, de az exportországok számában is megmutatkozik, hiszen a korábbi három ország helyett a tavalyi évben már 5 ország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia és Szlovákia Lidl áruházainak vásárlói válogathattak a kifogástalan minőségű magyar görögdinnyéből.
A fejlődés a magyar görögdinnye kitűnő minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar gazdák termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét.
- mondta Tőzsér Judit, az áruházlánc kommunikációs vezetője.