Klímaválság: fontos a vevők számára, hogy a cégek odafigyeljenek erre

Pénzcentrum2020. július 1. 16:24

Egy friss kutatás szerint Magyarországon a Zöld Megállapodást ismerők köre korcsoportonként jelentősen eltér: a középkorúak vannak legkevésbé tisztában a Green Deal létezésével és céljával. A válasz-adók több mint 60 százaléka véli úgy, hogy a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk a környezet-védelem és a zöld megújulás népszerűsítésében, valamint a magyarok több mint fele szerint a COVID-19 járvány után a gazdaságot a zöld megállapodás vállalásait figyelembe véve kellene újraépíteni.


A magyarok több mint 50 százaléka nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal), a név 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk. A válaszadók többsége úgy véli, a kormánynak és a magáncégeknek aktív szerepet kellene vállalniuk a zöld megújulás és a környezetvédelem népszerűsítésében. A Zöld Megállapodás célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon.

Az IKEA friss kutatása szerint a magyarok több mint fele nem hallott még az Európai Zöld Megállapodás-ról. A kezdeményezés létrejöttének okai olyan környezeti kérdésekre épülnek, mint például az éghajlatváltozás, a biodiverzitás csökkenése, az ózon felélése, a vízszennyezés, a városi stressz és a hulladéktermelés. A megállapodás szerint felül kell vizsgálni a jelenlegi törvényeket a klíma szempontjából, és új jogszabályokat szükséges bevezetni a körkörös gazdasággal, az épületek korszerűsítésével, a biológiai sokféleséggel, a gazdálkodással és az innovációval kapcsolatban.

A téma megközelítésénél úgy döntöttünk, hogy a következő évben kommunikációnk fókuszába a fenntarthatóbb és egészségesebb élet népszerűsítését fogjuk helyezni, mert óriási lehetőséget látunk az emberek mozgósításában és bevonásában

- mondta Vladimír Víšek, az IKEA cseh-magyar-szlovák régió fenntarthatósági vezetője.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az emberek többsége nincs teljesen tisztában az Európai Zöld Megállapodással és annak céljaival. Mi látjuk ebben az edukáció lehetőségét, és izgatottan várjuk, hogy megoszthassuk megoldásainkat. Készek vagyunk együttműködni üzleti és civil szervezetekkel, hogy megvalósulhasson a Green Deal által vázolt jövőkép. Új kezdeményezéseket is tervezünk bevezetni a fenntartható fogyasztás támogatása érdekében. Például törekszünk arra, hogy kibővítsük A bútorok második élete néven futó szolgáltatásunkat, illetve a régi bútorok megjavítására is szeretnénk megoldást találni

- tette hozzá a vezető.

Címkék:
vásárlás, IKEA, klíma, klímaválság, fenntartható fogyasztás, ikea magyarország, körkörös gazdaság,