Egyre több magyar vásárol így: többszörösét költik, mint a hagyományos boltokban

MTI2019. november 26. 09:32

Egyre nagyobb részarányt képvisel a friss áru az online vásárlásokban, amelyek átlagos kosárértéke legalább két-háromszorosa az átlagos áruházi vásárlások összegének, egyes láncoknál viszont akár hat-nyolcszoros is lehet a különbség - olvasható a Világgazdaság keddi számában.

A lap - az Auchan, a CBA Príma, a GRoby, a Spar és a Tesco tájékoztatásán alapuló - körképéből kiderült, hogy míg az Auchan esetében két-háromszoros, a Tescónál négy-ötszörös a differencia. A legnagyobb eltérés a GRobynál van, ahol 

az átlagos online kosárérték 30-32 ezer forint, szemben a hagyományos bolti 2-4 ezer forinttal.

Az ünnepek előtt a virtuális térben is beindul a vásárlói roham, a szezonális termékek mellett az alapvető élelmiszerek többletfogyasztása is megfigyelhető. A Sparnál rávilágítottak, hogy sok a hasonlóság az online és az offline kosarak között: top kategóriás a sör, az ásványvíz, a tej, a friss zöldség és gyümölcs, a baba- és higiéniai, illetve a fagyasztott termék.

Címkék:
vásárlás, Tesco, auchan, online, költés, groby online,