Gigaleárazásokkal támad a Joy-napok: mutatjuk, mit lehet féláron venni

Pénzcentrum2019. november 7. 11:32

Elérkezett az utolsó nagy őszi kuponőrület, a Joy-napok. Akár egy fesztiválon, már a hivatalos kezdődátum, november 7-e előtt - vagyis a 0. és -1. napon - megkezdődött a kuponláz néhány üzletben. A mai naptól viszont egészen vasárnapig több mint 400 kupont használhatnak fel a vásárlók a divatcikkektől kezdve, a műszaki cuccokon át a kutyakajáig szinte bármire. Mutatjuk, hol és mire tudjátok beváltani a kuponjaitokat az őszi Joy-napokon. 

Több mint 100 üzletben válthatjuk be a 10-30 százalékos kuponokat ruhákra, kiegészítőkre, divatcikkekre. Online cipőplázáktól kezdve, optikákon át, egészen a Tescóig sok helyen vásárolhatunk be divattermékekből a téli időszakra. Akinek téli csizmára, kabátra, meleg pulcsira, vagy akár báli ruhára, öltönyre van szüksége, érdemes számolgatni: súlyos ezreket lehet megspórolni a kuponhétvégén. 

Szépségápolási cikkekre azonban összesen 145 kupont használhatunk fel, köztük olyan márkák termékeire, mint a Nivea, Dove, Wella, Taft, SyossSchwarzkopf, Maybelline, L’Oreal, Garnier, stb. Rengeteg szájápolási termékre is beválthatók a kedvezmények, és az egészségmegőrzésre is sok kupont fel tudunk használni. Most érdemes bevásárolni fogkrémből, hajbalzsamból és szemránckrémből! 

Bár általában a kuponnapokon a szépségápolásé és a divaté a főszerep, évről évre egyre több üzlet száll be az akcióba: már élelmiszer; könyv, magazin; otthon, háztartás; szolgáltatás; tech; és baba-mama kategóriában is találhatunk nekünk szóló kedvezményeket - és nem csak a nők. A tech kategória például inkább a férfiak kedvére tesz - gyakran nem is kell a kupon beváltáshoz bemenni a plázába sem, hanem online rendelésre érvényes az akció. Most érdemes beszerezni nem csak az új TV-t, de a robotproszívót is. 

Közel 20 kupont tudunk felhasználni műszaki termékekre, telefonokra, tabletekre, konzolokra, stb. A legnagyobb idén kedvezményekkel a MediaMarkt készült a Joy-ra.

Élelmiszer kategóriában 16 kupont találunk, nagybevásárláshoz a Tesco akcióit, valamilyen ételérzékenységgel élőknek az Alpro, Diabet Slim és a Shär kedvezményeit, az egészség védelmére pedig a Calcivid és Eurovit kuponokat érdemes felhasználni. A tisztítószerekből is érdemes most feltankolni, ha fogyóban a Domestos: közel húszféle márka termékeire külön kupont is találunk a magazinban. Ezen túl otthon és lakberendezés kategóriában bútoráruházak, matracboltok, konyhafelszerelést árusító üzletek is kínálnak kedvezményeket. 

Több mint 30 kupon váltható be bama-mama termékekre is, de nem csak a legkisebbekre gondoltak: a játékboltokban is jelentős, 10-től akár 70 százalékos akciót is igénybe vehetünk. Sosem lehet elég korán kezdeni a vásárlást karácsonyra. Ha már pontosan tudjuk, hogy gyermek nagyon vágyik egy Robomancs robotkutyára, valamilyen legoszettre, vagy társasjátékra, érdemes lehet most lecsapni rá.

A könyvek szerelmeseit idén sem hagyja cserben a Joy-napok. Az összes nagy könyvterjesztő beszáll a 20-25 százalékos kuponakcióba: a Bookline, Líra, Libri, Book24 és a Boook is nagy kedvezményeket kínál. Tulajdonképpen bármilyen hétköznapi hobbival rendelkező vásárló megtalálhatja a maga kuponját. Idén is gondoltak többek között a kiskedvencekre, bringásokra, kondizókra, gamerekre, és a kávéőrültekre is.

Viszont mielőtt bárki megrohamozza az üzleteket, vagy a webshopokat, érdemes megtervezni a vásárlást. Ne csak a százalékot nézzük meg a kuponon, hanem azt is, hogy minden termékre vonatkozik-e az akció, illetve meg van-e adva egy minimum vásárlási összeg, amelyre beváltható. Sok helyen szállítási kedvezményt adnak, máshol pedig a Joy-kupon az üzlet saját kuponjaira váltható be. A tájékozódás és tervezés a tudatos vásárlás két alappillére, amit akkor sem szabad elfelejteni, ha a nagy akciókkal elhúzzák a mézesmadzagot előttünk. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Csak óvatosan a kuponokkal!

Mint viselkedési zavar egyre több embert érint napjaink társadalmában a vásárlásfüggőség, melynek hátterében igen hasonló mechanizmusok állnak, mint az az alkohol- vagy drogfüggőség esetében. A kuponnapok jó alkalmat biztosít az önvizsgálatra is vásárlási szokáinkat illetően: bár a kényszeres vásárlás az ember szervezetére nincs káros hatással, szociális életét alapjaiban rendezheti át vagy károsíthatja meg. Intő jel lehet többek között, hogy ki, hányszor gondol magára a vásárlásra, mennyire tölti ez el izgalommal, vagy hogy mennyire tervezetten költ például drága dolgokra.

Dr. Hoyer Mária, klinikai addiktológiai szakpszichológus korábban a vásárlásfüggőségről azt mondta el a Pénzcentrumnak, hogy a vásárlással kapcsolatos magatartászavarok már gyerekeken megfigyelhetők, kimutathatók. Valószínűleg nem felnőtt korban dől el, ki lesz a shoppingolás rabja.

Jó lenne, ha a mindenkori szülők a fejükbe vésnék, hogy nem akkor szeretik igazán a gyereküket, hogy minden rigolyáját azonnal teljesítik, hanem bizonyos feltételeket szabnak a számukra, amiknek a teljesítéseit, betartásukat jutalmazzák. Ez a fajta szemlélet sokkal inkább célravezető

- tanácsolja a szakpszichológus. Ha a szülők folyton eleget tesznek a gyermek vágyainak vásárláskor, akkor addikció alakulhat ki már kisgyermek korban, mert a kicsik nem tanulják meg korlátozni az igényeiket. Egy ilyen gyerek egy idő utána csak akkor fog egy séta, bevásárlás vagy utazás során megnyugodni, ha kap valami tárgyat a szüleitől, ha ez kimarad, akkor úgy érzi, hogy elhanyagolják, nem fontos, ekkor jön a hiszti és az ordibálás. Ez felnőtt korban krónikus vásárlásfüggőség formájában fog megjelenni. 

Bár a vásárlásfüggőség veszélyeire az USA-ban már a 80-as, 90-es években felhívták a figyelmet, hozzánk ez történelmi okokból nyílván később jutott el. Dr. Hoyer Mária szerint a tradíciók folyamatos elvesztésével, az információs nyomás, a technológia előretörésével egy teljesen új világ alakult körénk alig néhány évtizeden belül. 

A régi, jól bejáratott sémák már csak korlátozottan vagy egyáltalán nem alkalmazhatók a ma felmerülő problémáira, szituációira.

A szakember tanácsa, hogy figyeljünk az intő jelekre: a vásárláshoz fűződő viszonyra, a fellépő szorongásra, kiüresedő az emberi kapcsolatokra. Hogyha felismerjük a problémát, akkor a kiutat is meg tudjuk találni belőle a magunk módján, de fontos, hogy akár függő az ember, akár nem, ne engedjen a nyomásnak. 

Címkék:
akció, kupon, leárazás, glamour, joy, shoppingolás, addiktológia, tesco műszaki cikkek, magatartászavar,