Pénzcentrum • 2019. szeptember 10. 09:07
Műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból - szúrta ki a Pénzcentrum.
A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint: Műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból.
A vonatokon az utasok pótdíjmentes vehetik meg menetjegyüket. A MÁV mobilalkalmazás segítségével is lehet jegyet vásárolni, azt okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak - írják.
Frissítés, 11:10
A MÁV közleménye szerint: Negyed tizenegyre megjavították a MÁV-START internetes és automatás jegyvásárlási rendszerét, amely ma reggel ótaaz adatbáziskezelő-rendszer leállása miatt nem működött. Átmenetileg sem a jegykiadó automatákból, sem az internetes jegyvásárlási rendszerből nem lehetett menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket pedig nem lehetett átvenni az automatákból. A jegypénztárakban, valamint a MÁV mobilalkalmazás segítségével vásárolhatták meg menetjegyüket az utasok. (Az applikációval váltott jegyet okostelefonon is be lehet mutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.) A hiba helyreállításáig az utasok a vonatokon is pótdíjmentes vehették meg menetjegyüket.
Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.