Világgazdaság • 2019. május 31. 09:32
Nem csak a strandszezon, hanem a sörszezon is döcögősen indult az esős idő miatt: pedig a teljes éves sörkereskedelem 40 százaléka esne erre az időszakra az előző éves adatok alapján. Tavaly a májustól augusztusig tartó időszakban a fogyasztók csaknem 60 milliárd forintot költöttek el sörre, viszont idén az eső betett a kereskedelemnek.
A hűvös, csapadékos május miatt nem indult be a sörszezon. A 2017-es adatokhoz képest értékben 11, mennyiségben 4 százalékos növekedést mutatott fel a tavalyi sörszezon - közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A söriparra nem igaz a mondás, hogy a májusi eső aranyat ér, hiszen hiába célozzák a gyártók technológiai és termékfejlesztései a prémium- és szuperprémium-termékek iránti dinamikus keresletnövekedést, mert ugyanúgy ki vannak téve a szezonális hatásoknak.
- mondta Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, aki szerint a gyártók abban bíznak, hogy a meleg nyári hónapok ellensúlyozzák majd a májusi rossz időt. A nagyüzemi szinten is egyre szélesebb választék miatt a sörfogyasztást nem korlátozódik a meleg, nyári szezonra. A gazgató szerint Magyarországon is egyre inkább négy évszakos a sörfogyasztás.