Pénzcentrum • 2019. május 13. 10:30
A dobozos és a vödrös jégkrémek továbbra is a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és négyből három terméket a négyszáz négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekben vásárolunk meg. Tavaly a hazai jégrémpiac forgalma jelentősen, 20 százalékkal emelkedett.
Magyarországon a jégkrém a 90 élelmiszer-kategória között a 12. helyen áll, tavaly a piac mérete több mint 35 milliárd forint volt - közölte a Nielsen piackutató a Világgazdasággal. Az ágazathoz nem tartozik hozzá sem a gombócos fagylalt, sem a fagylaltalapú sütemény és a fagylaltpor. Három fő kategória fedi csaknem a piac egészét: a dobozos vagy vödrös, a pálcikás, illetve a tölcséres jégkrémet.
A pálcikás jégkrémet 34, a tölcséres változatok pedig 10 százalékát teszik ki az értékesített termékeknek. A Nielsen adatai szerint a jégkrémek 76 százalékát a szuper- és hipermarketek, valamint a nagy diszkontok adják el. A megvásárolt jégkrémeknek 39 százaláka gyártói márkás, míg 61 százaléka saját márkás termék.
A jégkrémek éves forgalma például a SPAR-nál több mint 6 milliárd forintot tesz ki, és idén további 8-10 százalékos növekedésre számítanak - közölte Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője. 70 százalékban a dobozos, családi kiszerelés található meg a polcokon, ezt követik a pálcikás és tölcséres jégkrémek, végül pedig a multipack (jégkrémválogatás).