Pénzcentrum • 2019. május 10. 19:02
A sörfogyasztás reneszánszát éli hazánkban, a tavalyi éves jelentés szerint 70 000 hektoliterrel több sör fogyott tavaly az azt megelőző évhez képest.
A magyar sörpiacon 2018-ban 6,29 millió hektoliter sör fogyott, szemben a 2017-es 6,22 millió hektoliterrel - derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének közleményéből. Az öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése a múlt évben több mint 15 millió palackkal haladta meg az előző évit, ami 1,2 százalék feletti növekedésnek felel meg.
“Nem véletlen, hogy a társasági események “királya" még mindig a csapolt sör, hiszen annak a frissessége és ízharmóniája adja vissza azt a figyelmet és gondoskodást, amit a sörfőzés mestereitől kap a gyártás során. Az emberek szeretik az igényes, nagy szakértelemmel készült különlegességeket, ezért választják előszeretettel a prémium söröket" - magyarázta Ali Rawech Szami, Kraft Sör Egyesületének képviselője.
- mondta dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Dr. Kántor Sándor szerint 2019-ben folytatódni fog a tavaly megkezdődött tendencia. Idén is egyre többet fogunk fogyasztani a prémium sörökből, tovább fog nőni az ízesített és ízesítettlen alkoholmentes sörök forgalma, míg az olcsóbb, alacsonyabb minőségű termékek fogyasztása tovább csökken.