Elindult a házhozszállítás a SPAR-nál: mutatjuk, hol lehet elérni

Pénzcentrum2019. május 8. 11:01

Május 6-tól hivatalosan is elindult a SPAR házhozszállítása. A Pénzcentrum kiderítette a részleteket: mutatjuk, pontosan hol érhető el a szolgáltatás, mennyi lesz a kiszállítás költsége, és annak is utánajártunk, mekkora forgalomra számítanak a következő egy évben. Maczelka Márkkal, a SPAR kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.

Régóta lehet hallani arról, hogy elindítja webshopját a SPAR Magyarországon. Miért épp most jelentek meg a piacon a házhozszállítással, milyen előkészítő munka folyt a háttérben?

Maczelka Márk: A SPAR-nál csoport szintű projekt keretein belül folytak a fejlesztések, megközelítőleg 30 hónapig, annak érdekében, hogy a magyar piaci igényeknek megfelelő minőségi szolgáltatást tudjunk biztosítani leendő vásárlóinknak. Több SuperShop-kártyabirtokos bevonásával és hat járművel sikeresen teszteltük új szolgáltatásunkat Budapesten az utóbbi hetekben, május 6-tól pedig hivatalosan is megkezdődött a működés.

Mi a véleménye a hazai online kiskereskedelmi piacról? Mit gondol, van még hely a piacon egy ekkora szereplőnek?

M. M.: Dinamikusan fejlődő erős, jól edukált piacról beszélhetünk, amelyben számtalan potenciális lehetőség rejlik. Az elmúlt években az online kereskedelem világszerte és hazánkban is egyedülálló módon növekedett, amely indokolttá tette a SPAR online shop beindítását.

Mitől lesz vonzó a vevők számára a SPAR online szolgáltatása?

M. M.: Üzleteinkben már jól megszokott magas minőséget fogjuk leendő vásárlóink ajtajáig szállítani.

A SPAR rugalmas kiszolgálást kínál az interneten, heti hat napon keresztül, hétfőtől péntekig 8 órától 22 óráig, szombaton 8 órától 18 óráig kétórás idősávokban rendelhetnek a vásárlók. A hét idősáv valamelyikében igényelt kiszállításért 499-999 forintot kell fizetni, a személyes - úgynevezett Drive-In - átvétel 150 forint költséggel jár, míg 25 000 forint feletti rendelés esetén a szolgáltatás ingyenes.

Hány háztartást fognak tudni kiszolgálni?

M. M.: A házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen, például Pécelen, Halásztelken, Tökölön, Taksonyban, Szentendrén, Dunakeszin vagy Gödön érhető el.

A Drive-In átvevőhelyek a pesterzsébeti, a diósdi és a szentendrei INTERSPAR hipermarketekben találhatóak, ahol a vásárlók az áruházakon kívül, az autójukban ülve személyesen vehetik át a megrendelt termékeket.

Megközelítőleg 800 000 elérhető háztartás van ma Budapesten és környékén, célunk a lehető legtöbb háztartás lefedése erőforrásainkhoz képest.

Mik a távolabbi tervek, lehet akár országos lefedettség is?

M. M.: A jövőben még szélesebb körben szeretnénk elérhetővé tenni a szolgáltatást. Az a cél, hogy idővel minél több települést vonjunk be a házhoz szállítás lehetőségébe.

Számszerűsítve mekkora forgalomra számítanak egy év alatt?

M. M.: Megközelítőleg egy INTERSPAR áruház forgalmával számolunk az első évben,

egy átlagos vásárlói kosár tartalma 15 000 forint körül alakul.

Hány munkahelyet teremt a fejlesztés? Milyen munkaköröket a legnehezebb betölteni?

M. M.: A több mint 960 millió forintos fejlesztés következtében csaknem száz újabb munkahely jött létre.

Az áruk kiszállításért, illetve összekészítéséért felelős munkatársakat keresünk elsősorban.

Ki a webshop célközönsége? Egyre nagyobb az idősek aránya a magyar társadalomban, sokaknak komoly kihívást jelent a napi vagy heti bevásárlás elintézése. Van-e a SPAR-nak bármilyen programja, hogy az idősebb korosztályt is megszólítsák?

M. M.: Célközönségünk elsősorban a 25-49 év közöttiek, valamint a 20-34 év között lévő magas státuszú fiatalok. Kevésbé gyakorlott, vagy idősebb felhasználóink számára egy átfogó komplex edukációs videóval készülünk, ahol a vásárlás lépéseiről tudnak majd tájékozódni.

Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a SPAR Magyarország támogatta.

Címkék:
vásárlás, webshop, házhozszállítás, spar, online bevásárlás,