Pénzcentrum • 2019. április 25. 15:00
A Budapesti Mobilitási Tervben vázolt fejlesztések közül jónéhány nagy hatással lehet a főváros ingatlanpiacára is. Ahol megújulnak a közterek, vagy kényelmesebbé válik a tömegközlekedés, ott a kereslet is megnőhet az ingatlanok iránt. A tervezet már mindenki számára nyilvánosan elérhető és véleményezhető. Az elképzelések közül több, már elfogadott és az elkövetkezendő években elinduló fejlesztés várható piaci hatásait vizsgálta az OTP Ingatlanpont.
A Budapesti Mobilitási Tervben több olyan nagy ívű városfejlesztési projekt is szerepel, amely kivitelezése már megkezdődött. A legtöbbeket érintő nagyprojekt, a 3-as metró felújításának első szakasza véget is ért, és várhatóan 2022-re a teljes vonal megújulhat. Az 1-es villamosvonal Kelenföldi pályaudvarig tartó új szakaszán pedig már nyártól utazhatnak a fővárosiak.
Az inkább turisztikai, mintsem aktív tömegközlekedési funkcióval bíró 60-as vonal, vagyis a fogaskerekű felújítása is folyamatos. Számos olyan projekt sorsa dőlt már el, amelynek munkálatai azonban még nem kezdődtek meg, mégis, megvalósulásuk után nagy hatással lehetnek a környék mindennapjaira és természetesen a lakásáraira is.
Az I. és II. kerület határán lévő Széna tér szinte egybenőtt "nagytestvérével", a Széll Kálmán térrel, és szintén jelentős közúti és tömegközlekedési forgalmat bonyolít. Míg délnyugati szomszédjának teljes rekonstrukciója három évvel ezelőtt megvalósult, addig a Széna tér nem kapott ekkora figyelmet. Ez azonban hamarosan megváltozik, hiszen idén elkezdődhetnek a munkálatok, melyek hatására egy kisebb forgalmat bonyolító, több zöldfelülettel rendelkező, élhetőbb közteret kapnak a környékbeliek. Ez minden bizonnyal az ingatlanárakra is hatással lesz, amelyek már ma sem alacsonyak: a teret övező három irányítószám (1015, 1024 és 1027) alatt átlagosan 755 ezer, 622 ezer és 617 ezer forintba kerül egy négyzetméter.
- mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.
A XVII. kerületben élők és közlekedők mindennapjai is egyszerűbbé válhatnak, hiszen döntés született a Cinkotai út és Keresztúri út közvetlen összekötéséről, amivel csökkenhet a Jászberényi út és Pesti út forgalma. Ez sokat hozzátehet a rákosligeti kertvárosi ingatlanok értékéhez, ahol azért még a budapesti árszint alatt, nagyjából 35-40 millió forint között lehet hozzájutni egy átlagos sor- vagy családi házhoz.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az M3-as autópálya bevezetője közelében élők is felsóhajthatnak, hiszen a főváros tovább építi a már megkezdett zajvédő falat a XV. kerületi Wesselényi utca és a Szentmihály út között. A környék lakóinak így kevesebb zajterheléssel kell megküzdeniük a mindennapokban, és visszakaphatják a csöndes zöldövezeti kisházas környezetet, tovább növelve a jelenleg átlagosan 350 ezer forintos négyzetméterárat.
Az utóbbi évtizedek tudatos városrehabilitációjának köszönhetően mára a korábban rossz hírű II. János Pál pápa tér vagy a Teleki tér jó hangulatú, világos és élhető köztérként éledt újjá, amely maga után húzta a környék átlagos ingatlanárát is, ami mindkét területen meghaladja a 410 ezer forintot. Az Orczy tér nagyszabású rekonstrukciós munkálatainak eredményétől is ez várható, a tervezési munkákat már meg is kezdték. Ma még éppen csak 400 ezer forint a környéken az átlagos négyzetméterár, így a felújítások és a negyed rehabilitációja miatt jó befektetés lehet a környéken ingatlant vásárolni.
- hangsúlyozza Valkó Dávid és hozzátette, hogy aki befektetési céllal vásárolna, mindenképp forduljon olyan szakértőhöz, aki naprakész információval rendelkezik a közép- és hosszú távú fejlesztésekről.