Pénzcentrum • 2019. március 27. 14:00
Hiába futnak a pénzük után az Euro Shop Market károsultjai: bár Magyarországon két embert is letartóztattak a csaló webshop ügyében, az áldozatok eddig egy forintot sem kaptak vissza. Pedig volt, aki százezreket utalt el előre. Most az Angliában bejegyzett anyavállalatot próbálták megtalálni, sikertelenül.
Az Európai Fogyasztói Központ sem tudta felkutatni azt a csaló webáruházat, amely több száz magyart, és ki tudja, hány európai vásárlót károsított meg tavaly év végén, illetve 2019 elején. Az Euro Shop Market károsultjait összefogó Facebook-csoportba került fel az a levél, amelyet az egyik érintett kapott az uniós szervezettől. Ebben azt írják, bár megpróbálták, de az Angliában bejegyzett, központi címén sem találták meg a céget:
- írták.
Ezzel sajnos a központnak le kellett zárnia az ügyet, mivel a hatásköri megkötések miatt többet nem tud tenni a visszatérítés érdekében. Emellett hozzátették, hogy a
Márpedig az Euro Shop Market nem túl együttműködő vállalat, legalábbis a magyarországra bejegyzett címen sem tudják elérni. A minden szalmaszálba kapaszkodni próbáló károsultak azért az Egyesült Királyságban keresték a vállalatot, mert ők is azt állították magukról, hogy
Tart a nyomozás
A csaló webshop csak a megtévesztett magyar vásárlóktól több tízmillió forintot szedhetett be. A módszer lényege az volt, hogy már-már gyanúsan olcsón kínáltak különféle elektronikai cikkeket, pont a novemberi black fridayre, a karácsonyi vásárlási lázra, és az ünnepek utáni leárazásokra időzítve. A termékek vételárát előre el kellett utalni a csalóknak - akik terméket nem küldtek a vevőknek. Arról pontosan nem tudni, hány magyar dőlt be nekik, a károsultak csoportjában jelenleg több mint 350-en vannak.
A cég székhelyszolgáltatója az ügy miatt korábban már próbált érdeklődni a webshopnál, ahonnan azt a választ kapta, hogy a cég visszautalta a befizetett pénzt az elégedetlen ügyfeleknek. Végül azonban a rendőrségi ügy nyomán kijelentették a magyar Euro Shop Marketet a bejegyzett székhelyről. Ahogyan korábban is megírtuk, a rendőrség már nyomoz az ügyben, februárban két embert le is tartóztattak. B. Andreát és T-K. Lászlót csalás miatt bűntett hallgatták ki, majd pedig őrizetbe vették őket.
A károsultakat folyamatosan hallgatják ki, de a Facebook-csoport tanúsága szerint egyelőre senki nem tud semmit. A Facebook, és a sajtóhírek tanúsága szerint más európai országokban is folyik eljárás a csaló webshop ügyében, például Horvátországban is indult már nyomozás.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A csaló weboldalt idő közben már lekapcsolták: csupán egy karbantartás felirat fogadja a látogatót, és a Facebook-oldaluk is januárban frissült utoljára.
Te is lehetsz áldozat!
Sokan azt hiszik, őket sosem tudnák átejteni a csalók, velük nem történhet ilyen, de ez korántsem így van! Az Euro Shop Market áldozatai között is számos olyan ember van, aki amúgy körültekintőnek vallotta magát, de a pillanat hevében elcsábult, és súlyos pénzeket fizetett a csalóknak az ígért termékekért.
Ha interneten rendelünk, válasszunk olyan webshopokat, amelyek ismertek és megbízhatók, és nézzük meg az eladó értékeléseit is. Kevés eladási trazakció vagy sok negatív értékelés esetén válasszunk másikat. A legtöbb nagy online piactérnek meg van az az előnye, hogy saját belső rendszert működtet, ezért a vásárláskor a tranzakció ezen keresztül zajlik. Így, amennyiben nem érkezik meg a rendelt termék, bejelentés után a szolgáltató vissza tudja utalni a pénzösszeget.
Nagy biztonságot adnak azok az oldalak is, ahol a fizetési módok közül kiválasztható valamilyen pénztranszferrel foglalkozó köztes szolgáltató, például a PayPal, mert a legtöbb ilyen szolgáltatónál szintén védik a vásárlót a csalóktól, így akár rajtuk keresztül is visszaigényelhető az elutalt összeg. Amennyiben fizetés után pár perccel nem kapunk megerősítést a vásárlásról, érdemes először az eladóval felvenni a kapcsolatot, azonban ha ez sikertelen, mindenképpen jelezzük a bankunk felé, hogy csalás áldozatává váltunk.
Korábban például Kelemen Péter, a Sberbank Compliance és Bankbiztonsági vezetője is kiemelte, hogy ilyenkor a bank hivatalból kivizsgálja az ügyünket, de ehhez fontos, hogy minél több adatot adjunk meg a vásárlás körülményeiről és az eladóról. A bankok fel vannak készülve az esetleges csalási ügyek kezelésére, ezért mindenképpen érdemes jelezni feléjük, ha bajba kerültünk, mert arra is van esély, hogy az átnyújtott adatok ismeretében a számlavezető pénzintézet visszahívást indíthat a leemelt összegre a tétel könyvelését követően.