Pénzcentrum • 2019. január 30. 18:31
A Parlament és a Tanács között kedden elért megállapodás szerint a fogyasztók egyformán jogosultak jóvátételre abban az esetben, ha hibás terméket vásároltak, függetlenül attól, hogy online vagy offline történt a vásárlás.
Megegyezett az Tanács és az Európai Parlament a fogyasztók jóvátételéről, ennek értelmében ha hibás terméket vásárolnak, mindenképp jogosultak kártérítésre online és offline vásárlás egyaránt - derül ki az EP közleményéből.
- Azonos szabályok lépnek érvénybe a boltban és az interneten vásárolt áruk esetében
- A hibás termékeket ki kell javítani, ki kell cserélni vagy vissza kell szolgáltatni a vásárló pénzét
- Az első EU-s szabályok okostermékekre (pl. okoshűtők vagy okosórák) Az áruk értékesítéséről szóló irányelv célja, hogy magas szintű fogyasztóvédelmet biztosítson az EU-ban, és hogy jogbiztonságot teremtsen azon vállalkozások számára, amelyek termékeiket más tagállamokban kívánják eladni. Az irányelv összehangol bizonyos szerződésbeli jogokat, mint például a hibás termékek esetén a fogyasztók számára elérhető jogorvoslatokat és ezek érvényesítési módjait.
A Parlament és a Tanács által ideiglenese elfogadott szabályok az online és offline értékesítésnél is alkalmazhatóak lesznek. A digitális elemeket tartalmazó áruk (például okoshűtők, okostelefonok vagy okosórák) is az irányelv alá tartoznak. Az ilyen termékeket vásároló fogyasztók az áru és a digitális elemek típusától és céljától függően jogosultak lesznek a szükséges frissítésekre egy olyan időszak alatt, amelyet a fogyasztó észszerűen elvárhat.