Ezektől az IKEA termékektől őrültek meg a magyarok 2018-ban: itt a lista

Pénzcentrum2019. január 16. 13:30

75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent. A budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat. 

Ötödik éve kétszámjegyű növekedést tudhat maga mögött az IKEA, Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA termék - írja közleményében a vállalat.

Vásárlóink 80 százaléka online kezdi vásárlását nálunk, emellett azt látjuk, hogy három áruházunk fontos szerepet játszik abban, hogy inspirációt és lakberendezési tudást biztosítson a döntés meghozatalához. Munkatársainkkal közösen egy új üzleti modell megteremtésén és fejlesztésén dolgozunk, ami az IKEA eddigi 75 éves történetének legnagyobb átalakulását eredményezi majd. Keressük azokat az új lehetőségeket, ahogyan a vásárlókkal kapcsolatba kerülhetünk, folytatjuk már meglévő áruházaink és online szolgáltatásaink fejlesztését, és hogy valódi többcsatornás kereskedelmi szereplővé váljunk, megújítjuk weboldalunkat is

- mondta Mounia El Hilali, a Magyarország - Csehország - Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezetője.

A legnagyobb kedvencek

A látogatók száma egy év alatt 1,1 millió fővel 6,6 millióra, a vásárlók száma 600 ezer fővel 3,7 millióra emelkedett. 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól, az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint volt. A kiemelkedő eredményhez az egy év alatt eladott 37 666 kanapé és 54 480 ágy mellett a 17 470 konyhabútor járult hozzá leginkább (13 500 eladott konyhabútor az előző pénzügyi évben).

Loading...

Az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 termék vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével, míg a rendelések másik felét az áruházakban vették át. A leggyakrabban többek között Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
Loading...

Az IKEA FAMILY klub is növekedett, amely 915 000 klubtagot számlál (több mint 816 000 klubtag az előző pénzügyi évben), egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt. Az áruházak Éttermeiben, Bisztróiban, Kávézóiban, a Svéd Finomságok boltjában és a fánkboltban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. A lakberendezési vállalat legnagyobb, 1,1 milliárd forint összegű beruházása is ehhez az egységhez kapcsolódik, ekkora befektetésből újult meg az Örs vezér téri áruház étterme.

Az ételek közül a magyar vásárlók a hot-dogra tették voksukat, amiből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában fél millió. A húsgolyó Csehországban volt népszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában 374 309 adag húsgolyó fogyott.   

A 2018 augusztusában bevezetett vegetáriánus hot-dogból a 2018-as pénzügyi év végéig közel 18 000 darabot adott el. Ez a teljes hot dog eladáshoz 8 százalékkal járult hozzá. Az IKEA nagyon büszke arra, hogy 2018-ban a Randstad "Legvonzóbb munkáltató a kereskedelmi szektorban" különdíjat a lakberendezési vállalatnak ítélte.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, IKEA, lakberendezés, randstad, nyereség, vásárló, évértékelő, soroksári ikea,