Hetek óta karácsonyi lázban égnek a magyar nők: így választanak ajándékot

Pénzcentrum2018. november 17. 10:01

Az idei évben már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált az egyre javuló foglalkoztatási és jövedelmi helyzet, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18 százalékkal többet, közel 41 ezer forintot szánunk az ajándékokra - derült ki egy friss kutatásból, mely immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait.


Idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni, mindösszesen több mint 41 ezer forint értékben. Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 forint többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervező internetezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára - derül ki az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével készített felméréséből.

Az ajándékok nagy része a netről kerül a fa alá

A tökéletes ajándékok megtalálására az aktív internetező magyarok háromnegyede elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett továbbra is népszerű inspirálódási mód az áruházak akciós újságainak átnézése (48%), illetve a kirakatok böngészése (35%). Az internetezők 36 százaléka pedig úgy vélekedik, hogy inkább biztosra megy és megkérdezi szeretteit milyen ajándéknak örülnének. A tájékozódás mellett már az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77 százaléka tervez belföldi online vásárlást ebből a célból, miközben a hagyományos vásárlási csatornák közül - az állandó tömeg ellenére - továbbra is népszerűek (64%) a plázák és bevásárlóközpontok is.

A szezon már nálunk is a Black Friday napján indul

Az ajándékok beszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. Október közepén már az internetezők negyede nekiállt a beszerzésének, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző.

Az internetezők 37 százalék - kb. mint 2,2 millió ember - a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ezt követően azonban az ajándékok beszerzése a többség (62%) számára akár egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat. A tervezés és a megfelelő ütemezés azoknál lehet különösen fontos, akik külföldről is szeretnének ajándékot rendelni, ugyanis az internetezők 18 százaléka ezt az alternatívát is számításba veszi, átlagosan 10.500 forintot szánva erre.

Fekete Pénteken főként az online akciókat fogjuk keresni

Black Friday napján várhatóan az internetes akciók lesznek a legnépszerűbbek: a vásárlást tervezők csaknem 50 százaléka online, 38 százaléka online és offline üzletekben is (bevásárlóközpontokban és plázákban) keresni fogja az akciós termékeket.

A vásárlását az internetezők többsége impulzív módon tervezi, 46 százalék a kedvezményes termékek körétől teszi függővé, hogy rendel-e bármit. 38 százalék a leértékelt kínálatból próbál majd ötleteket meríteni, míg minden harmadik vásárló kifejezetten azt is fogja figyelni, hogy mely termékek lesznek legjobban leárazva és ez alapján tervez vásárolni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Egyre fontosabb a minőség, de mit ajándékozunk karácsonykor?

A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80 százaléka idén már elsődleges szempontként tekint. Ugyanakkor az ajándékok kapcsán továbbra is a klasszikusokra esküszünk.

Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a

  • játékok (44%)
  • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
  • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
  • könyvek, filmek, zenék (27%)
  • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
  • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
  • háztartási és konyhai eszközök (22%)
  • számítástechnikai eszközök (19%)
  • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)

A tárgyi ajándékok mellett viszont - főként a fiatal internetezők körében - egyre népszerűbbek a

  • vásárlási utalványok (15%)
  • digitális termékek és előfizetések (10%)
  • valamint a különböző élmény-ajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.

Címkék:
vásárlás, karacsony, internet, kutatás, black friday, online vásárlás, ajándékvásárlás,