Pénzcentrum • 2018. november 9. 16:50
Az ma már teljesen magától értetődő, hogy egy hétvégi bevásárlás során az ember minden szükséges élelmiszert be tud szerezni akár egyetlen boltban. Azt azonban már kevésbé tudjuk, hogy a boltok polcain sorakozó termékek, hogyan kerülnek a boltokba, kik termelik, szállítják azokat, milyen minőségi elvárások vannak velük szemben. Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ az Aldi november 9-én tartott sajtóeseményén, ahol meghívottként egy 8 termékkörből álló vakteszten is részt vettünk. Így első kézből tudunk beszámolni arról, hogy a teszten résztvevő Aldis termékek hogyan szerepeltek a konkurenciával szemben.
Ma már mindenki számára magától értetődő, hogy ha bemegy egy diszkontba vagy egy hipermarketbe, akkor a gyümölcsöktől, zöldségektől kezdve a friss pékárukon át a csokoládéig bármilyen élelmiszert megvásárolhat anélkül, hogy elhagyná az adott boltot. Arról azonban jóval kevesebb szó esik, hogy az áruházak polcain sorokozó termékek milyen életutat járnak be azelőtt, hogy a vásárlók kosarába kerülhetnének.
Ki dönt például arról, hogy milyen alma, citrom vagy mákos rétes kerüljön a pultokra? Milyen időközönként ellenőrzi szortimentjének minőségét egy-egy üzlet? Egyáltalán megkóstolja valaki hivatalból azt a csokit vagy mustárt, amit a vásárlók számára biztosít a bolt? És mennyi magyar termék van valójában egy magyarországi boltban? Többek között ezekre a kérdésekre válaszoltak az Aldi szakemberei az üzletlánc november 9-én tartott - termékkóstolással egybekötött - sajtóbejárásán, amire a Pénzcentrum szerkesztőségét is meghívták.
Minden terméket megkóstolnak
Az Aldi teljes szortimentje mintegy 1 800 olyan termékből áll, amit a boltokban egész évben lehet kapni. Emellé jön még 5 000 - 6 000 olyan termék, amit időszakosan, évente akár többször is értékesítenek. Ennyi termékre egy évben a diszkontlánc tájékoztatása szerint éves szinten hétezer termékbevizsgálás jut.
Ezek során a szakemberek vizsgálják az érzékszervi, fizikai, kémiai és mikrobiológiai tulajdonságokat is, amikbe független laboratóriumokat is bevonnak. Nincs tehát egyszerű dolga egy beszállítónak, ha azt akarja, hogy a termékei bekerüljenek a diszkont polcaira.
- tudta meg a Pénzcentrum az Aldi sajtóbejárásán. Akiknek mindezek után a terméke bekerül az üzletlánchoz az egy évig bizonyosan szállíthatja termékét, ezután azonban - évente - az Aldi felülvizsgálja termékeinek minőségét, ezáltal a beszállítóit is, aminek következtében változhat a beszállítói kör.
A diszkontlánc ráadásul csak tanúsított gyártóhelyű sajátmárka-beszállítókkal dolgozik együtt, ezeket pedig általában nagy beszállítók tudják elérni. Az áruház elmondása szerint a beszállítóik mintegy 40 százaléka magyar, és szezonban a zöldségek és gyümölcsök nagy része is magyar gazdáktól érkezik.
- tudta meg lapunk a sajtóbejáráson. Aki egyébként biztosra akar menni abban, hogy 100 százalékban magyar termék kerüljön a kosarába, az a kancsós, ESL és UHT tejekkel, valamint a trappista sajtokkal nem lőhet mellé, ezek ugyanis mind magyar forrásból származnak. A magyar termelők és gyártók mellett a diszkontlánc többi terméke az osztrák anyacég, Hofer beszerzéséből származik. Ezek minősége az Aldi tájékoztatása szerint minden országban ugyanolyan.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha érdekelnek a legnagyobb magyar áruházak 45. heti akciós kiadványai, itt megnézheted őket!
Jó, de mit eszünk meg?
Az Aldi novemberi sajtóbejárásának középpontjában a termékbeszerzések mellett egy, az üzlet életében átlagosnak mondható vakteszt állt, amiben a meghívott 15-20 újságíró 8 különböző termékkört tesztelt, ezekben természetesen megtalálhatók voltak a diszkont sajátmárkás termékei is. Az értékeléseket minden termékkör után összesítették a diszkont munkatársai, így szinte azonnal láthatóvá vált, miként szerepeltek a bolt termékei a többiekéhez képest.
A meghívott újságírók vaktesztjén, ahogy az a táblázatban is látható, az Aldis termékek közül a nassolnivalók szerepeltek a legjobban. A csokikat például a legfinomabbnak találták a kóstolásban résztvevők, míg a diszkont sajátmárkás csipsze a 2. a túrórudija pedig a 3. legfinomabb lett. A nyalánkságok mellett a diszkont bécsi virslije is jól szerepelt a legnépesebb termékkategóriában, a mustár, a laktózmentes tejföl és a kávé azonban nem aratott osztatlan sikert a kóstolásban résztvevők között.