MTI • 2018. november 5. 19:00
Az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54 százalékról 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Az ITM közleménye szerint az e-kereskedelmi vállalkozások tipikus hiányossága, hogy elmarad a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás, illetve sok esetben az elállási jog gyakorlását szabálytalanul többletfeltételekhez kötik. Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, hiszen a magyar nyelvű honlap vagy a ".hu" végződés nem garantálja, hogy magyarországi webáruházból vásárolnak a fogyasztók. Ezen felül megállapították, hogy a tapasztalatok alapján a termék kiszállításáról szóló határidő gyakran megtévesztő, a cégek nem tudják tartani a rendeléskor vállalt ígéretet.
- fejtette ki Keszthelyi Nikolettát, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára. Az elmúlt évek ellenőrzései egyébként
A minisztérium azt javasolja, hogy az internetes vásárlás előtt az érdeklődők látogassanak el a jogsértőket listázó honlapra, ami az e-kereskedelmi cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett tartalmazza azt is, ha a vállalkozás teljesítette a határozatban foglaltakat, és így fogyasztóvédelmi szempontból már megfelelően működik. Ha az európai uniós tagállamokban bejegyzett webáruházakból történő vásárlásnál merült fel probléma, akkor az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ nyújt érdemi és ingyenes segítséget.