Para a drogériákban: veszélyt rejthetnek a tubusos termékek

Pénzcentrum2018. november 2. 10:00

Szépségápolási termékeket vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelem nemrégiben, köztük olyat is amelynek lejárt a minőség megőrzési ideje. Ami aggasztó, mert csak az emberek negyede nézi meg a lejárati időt vásárlás előtt Európában! Magyarországon ennél valamivel jobb a helyzet, de koránt sem vagyunk tudatosak. Pedig a lejárt kozmetikum veszélyes - derül ki egy friss közleményből.

Csak az emberek negyede nézi meg a lejárati időt vásárlás előtt Európában - derül ki a Manna által 7900 fő megkérdezésével készített felmérésből. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire tudatosan vásárolnak kozmetikumot az emberek. Az eredmények megdöbbentők.

Magyarország elég jól szerepelt ebben a kérdésben, nálunk az emberek 42 százaléka nézi meg a lejáratot, mielőtt a kosárba teszi a terméket. Ezzel hazánk a középmezőnyben van Lengyelországgal együtt, ahol 42 százalék nézi meg a lejáratot.

A legtudatosabbak ebben a kérdésben Romániában az emberek, ahol 55 százalék nézi a lejárat idejét, miközben Szlovákiában 26, Csehországban 21 százalék. Már ez is aggasztóan alacsony, azonban Németországban még rosszabb a helyzet, a vásárlók mindössze 10 százaléka nézi meg a csomagoláson található dátumot.

A kutatás során kiderült, hogy minden országban mást tartanak fontosnak az emberek. Azt gondoljuk, hogy a lejárat megítélése azért tér el annyira, mert például a németek jobban megbíznak a kereskedőkben, míg Romániában gyanakvóbbak, óvatosabbak az emberek

 - mondta Varga-Darabon Andrea a Manna alapítója, a kutatás vezetője.

Hogyan vásároljunk kozmetikumot tudatosan?

A tudatosságnak több szempontja van. Varga-Darabos Andrea szerint mind közül a legfontosabb a kozmetikai biztonság, hogy a kozmetikum használata ne károsítsa az egészséget. Ennek érdekében ezekre érdemes odafigyelni:

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

  • Olvasd el a címkét! Vásárlás előtt mindig olvasd el a kozmetikumok címkéjét.
  • Lehetőleg kerüld el a kritikus összetevőket: ezekről sok cikket olvashatsz az interneten, de létezik olyan mobil applikáció is, ami a mobiltelefon kamerájával felismeri kozmetikum dobozán az összetevőket.
  • Nézd meg a lejáratot! Soha ne vásárolj és használj lejárt, vagy nagyon a lejárati időhöz közeli terméket, mert az irritációt és akár komoly bőrproblémákat is okozhat.
  • Használat előtt tesztelj! Mindenkinek a szervezete másképpen reagál a kozmetikumokra. Használat előtt érdemes egy kis bőrfelületen csinálni néhány tesztet, még a natúrkozmetikumok esetében is. Ha a teszt során bőirritáció lép fel, ne használd a kozmetikumot.

Az etikusság is fontos szempont - de nem egyformán

A biztonság mellett a tudatosság másik nagyon fontos szempontja az etikusság. Ilyen az állatkísérlet mentesség, a fair trade kereskedelem, de ide sorolhatók a környezetvédelem is.

A Manna felméréséből kiderült, hogy az állatkísérlet mentesség például Németországban hatszor fontosabb a lejárati időnél! A német vásárlók 66 százaléka nézi meg a vásárlás előtt, hogy állatkísérlet mentes-e a márka, míg a lejáratot csak 10 százalék! De Magyarországon is fontosabb szempont az állatkísérlet mentesség, mint a lejárt - igaz nem sokkal. Míg az előbbit 45 százaléka nézi meg a címkén, utóbbit 42 százalék. Romámiában ezzel szemben sokkal fontosabb a lejárati idő, amit a válaszadók 55 százaléka néz meg, míg az állatkísérlet mentességet csak 34 százalék.

Címkék:
vásárlás, felmérés, szavatosság, kozmetikum,