A már befizetett számlákat is simán behajthatják az ügyfelekkel

24.hu2018. szeptember 24. 17:00

Simán előfordulhat, hogy korábban már befizetett számlákat, esetleg több éve lejárt, elévült tartozásokat próbálnak meg kifizettetni a Telenor ügyfeleivel. A társaság szerint a kiállított számlákat nagyon sokféle módin fizethetik be az ügyfelek, így előfordulhat tévedés, elírás.

Korábban már befizetett, illetve évek óta lejárt, elévült tartozásokat is megpróbálhatnak kifizettetni a Telenor ügyfeleivel - írja a 24.hu. A Telenor, illetve az Intrum behajtócég is állította, hogy csak valós tartozásokat hajtanak be, ugyanakkor Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője elmondta, hogy egyáltalán nem ritkaság, hogy már befizetett számlák is bekerülnek a behajtási csomagokba, a követeléskezelő cég ugyanis bármit megvásárolhat.

A követeléseket általában csomagban, nagy tételben veszik meg, melyekbe így olyanok is bekerülhetnek, melyeket korábban már rendeztek az ügyfelek, csak valamilyen adminisztrációs hiba miatt mégsem törlődtek a rendszerből, illetve elévült követelések is előfordulhatnak ezek között. Nem számít zaklatásnak, ha valakit elévült követeléssel nyaggatnak, ezt ugyanis bármeddig megteheti a behajtócég. A budapesti testület azonban úgy tudja, hogy a követeléskezelők nagyon pozitívan állnak az eljárásokhoz: többnyire elismerik, ha egy követelés már elévült.

Címkék:
Telenor, követeléskezelés, penzcentrum, behajtás, kispál, telenor hiba,