Pénzcentrum • 2018. szeptember 14. 15:30
Eddig már az első SMS-ben küldött fizetési felszólítás után is díjat számoltak fel, de miután több ügyfél is panaszkodott emiatt, beszüntetik ezt a gyakorlatot.
Novembertől módosítja általános szerződési feltételeit a Telekom: a cég enyhíteni fogja a felhasználók fizetési felszólítással kapcsolatos terheit. A szolgáltató továbbra is SMS-ben értesíti majd ügyfeleit, ha késnek a számlák befizetésével, de ezentúl az első SMS-ben küldött felszólítás díjmentes lesz - közölte pénteken a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
A kiküldött felszólítási díj megállapításáról nem rendelkezik jogszabály, így van szolgáltató, amely a felszólításért díjat számít fel - ami hozzávetőleg bruttó 50 és 300 forint közötti összeg a piacon -, és azt az előfizetők következő havi számlájára terheli, mások az első felszólításért nem vagy csak alacsonyabb mértékű díjat számláznak. Ugyanakkor van lehetőség arra, hogy a túl magas díjakon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság változtasson. Ha több felhasználótól is panasz érkezik a hatósághoz, akkor vizsgálat indul a szolgáltató díjszámítási gyakorlatával kapcsolatban. A Magyar Telekom gyakorlata miatt az NMHH-hoz tavaly október óta több panasz is érkezett, ezek mind a méltánytalanul magas díjat és a tájékoztatás módját kifogásolták.
A panaszok nyomán az NMHH egyeztetést kezdeményezett a társasággal, és indítványozta, hogy a Telekom tegye ingyenessé az első fizetési felszólítást, és azt is javasolta, hogy a társaság átláthatóbb módon tájékoztassa előfizetőit a fizetési felszólításokkal kapcsolatban.
A szolgáltató végül vállalta, hogy ősztől méltányosabb díjszámítási gyakorlatot vezet be, és azt is bejelentette, hogy úgy módosítja az általános szerződési feltételeit, hogy azok átláthatóbbak és kiszámíthatóbbak legyenek.