Pénzcentrum • 2018. augusztus 8. 19:03
A többi országhoz hasonlóan Magyarországon is egyre több saját márkás terméket vásárolunk, hiszen ezek lényegesen olcsóbbak. Egyre nő ezeknek az árucikkeknek a piaci forgalma, nem ritka, hogy az árbevétel akár negyedét is ezek teszi ki - derül ki egy friss közleményből. Éppen ezért az üzletláncok egyre nagyobb figyelmet fordítanak előállításukra és forgalmazásukra.
Magyarországon - hasonlóan a globális trendekhez - jelentősen változnak a fogyasztói szokások. Egyre több hazai vásárló részesíti előnyben a minőségben ugyanolyan, de árában kedvezőbb kereskedelmi márkás termékeket. Az élelmiszer és napi fogyasztási cikkek piacán évek óta folyamatosan nő a saját márkás árucikkek kereskedelme.
Összesen 2700 féle saját márkás árucikkből válogathatnak például a vásárlók a Spar hálózatában. A kínálatot a vállalat évek óta folyamatosan bővíti, nemcsak mennyiségében, hanem összetételében is, emellett nő a kényelmi és egészségtudatos termékek száma.
A megváltozott fogyasztói szokásokból adódóan egyre több vásárló választja a magasabb minőségű termékeket. "A SPAR árbevételének 25 százalékát adja a saját brand termékek kereskedelme, ezen kategória részaránya évről évre növekszik. Cégünk 1997-ben vezette be saját márkás termékeit, a választék bővítése huszonegy éve folyamatos" - mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Hozzátette: "Elmondható, hogy minden kategóriában jelen vagyunk saját márkákkal, az általános élelmiszerektől kezdve az egészségtudatos, illetve a kényelmi termékeken át a háztartási árucikkekig. Szüntelenül fejlesztünk, vásárlóink számtalan újdonságra számíthatnak a saját termékeinket illetően is".