Pénzcentrum • 2018. július 27. 18:00
A személyautók károsanyag-kibocsátása az utóbbi tíz évben jelentősen csökkent, miközben a legyártott autók száma emelkedett - derül ki egy friss összeállításból, amely szerint a legkorszerűbb dízelmotorokra van és lesz is igény.
A személyautók károsanyag-kibocsátása az utóbbi tíz évben jelentősen csökkent, miközben a legyártott autók száma emelkedett - derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb összeállításából, amely szerint a legkorszerűbb dízelmotorokra van és lesz is igény. A mai dízelek már jóval tisztábbak és 71 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiké. A növekvő flottapiacon, ahogy a teljes autópiacon is van jövőjük a dízeleknek. Az elmúlt időszakban hangsúlyos szerepet kapott a személyautók károsanyag-kibocsátása, ami a környezetvédelmi szempontok miatt teljesen érthető, de érdemes pontosan megnézni, milyen eredményeket értek el a gyártók.
Jelentős csökkenés több területen
Nemzetközi szinten a gépjárműgyártásból származó összes széndioxid-kibocsátás 2008 óta 24 százalékkal csökkent, az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás pedig 30 százalékkal csökkent. Szintén kedvező, hogy a járműgyártáshoz kötődő vízfelhasználás 31 százalékkal mérséklődött. A környezetvédelmi szempontból fontos eredményeket annak ellenére érték el a gyártók, hogy 2008-tól 2017-ig nőtt a legyártott autó száma - derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb - részben az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) felmérésein alapuló - összeállításából. Szintén lényeges, hogy az egy autó után keletkezett hulladék mennyisége 14 százalékkal csökkent.
Tisztábbak a mai dízelek
Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke közölte: “A személyautók károsanyag-kibocsátását nézve a dízelmotoros autók is kiemelt szerepet kaptak az utóbbi időszakban, ám több mértékadó felmérés szerint a legkorszerűbb dízelmotoros autók a károsanyag-kibocsátást nézve felveszik a versenyt a benzinmotoros társaikkal. A Fleetnews brit flottapiaci szakportál szerint a legújabb dízelmotoros autóknak átlagosan 71 százalékkal kisebb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiknak." Ráadásul a legújabb dízelek a valós tesztek alapján 18 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a korábbiak. A másik fontos paraméter, a nitrogén-oxid-kibocsátás a korszerű dízeleknél kilométerenként 48 milligramm, ez pedig azt jelenti, hogy a legtisztább dízelek már megközelítik a legújabb benzinesekre vonatkozó 36 milligrammos értéket.
A flottapiac szereti a dízeleket
Összességében, bár a dízelautók iránti kereslet csökkent, a jövőben a visszafogott károsanyag-kibocsátásuk és az alacsony fogyasztásuk miatt újra népszerűbbé válhatnak nemzetközi szinten, így például Magyarországon is. Tekse Kálmán kiemelte, hogy a kishaszonjárműveknél és személygépkocsiknál magas futásteljesítménynél jelenleg még nincs is semmilyen alternatíva a dízelmotoros autókhoz képest. A Magyar Lízingszövetség alelnöke utalt arra, hogy a régebben gyártott - Euro III-as és Euro IV-es környezetvédelmi besorolású - dízelmotoros járművekkel vannak gondok, ezért ezeknek az importja nem javítja a magyar járműállomány állapotát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A dízelmotoros autók részben a lízingpiacon belül például a flottaszegmensben népszerűek a már említett alacsony fogyasztásuk miatt. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint az idei első negyedévben a lízingcégek 18,73 milliárd forintot helyzetek ki, ami 3 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. “A lízingpiac teljes, 16 százalékos növekedésétől elmaradt a flottapiac 3 százalékos növekedése, ám utóbbi szegmens sajátossága a ciklikusság. Egy-egy nagyobb tender jelentősen befolyásolja a flottapiaci számokat" - mondta Tekse Kálmán. A Magyar Lízingszövetség szakértői szerint összességében a dízelmotoroknak van keresnivalójuk az autópiacon a jövőben.