Erre költik pénzüket a magyar családok: érezhető a bővülés

Pénzcentrum2018. május 30. 18:30

A lakosság 2017-ben reálértéken minden fogyasztási főcsoportban növelte fogyasztását. Legnagyobb mértékben (9,7%-kal) a vendéglátásra és szálláshely-szolgáltatásra fordított összegek emelkedtek, melyet a lakberendezési és háztartásviteli kiadások követtek (9,3%-kal).

Legtöbbet, fejenként havonta 22,5 ezer forintot - az előző évinél 2101 forinttal többet - élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a magyar lakosság, melyet a lakásfenntartási és háztartási energiakiadások követtek 17,5 ezer forinttal. Az erre fordított havi összegek reálértéken 7,5, illetve 1,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit - derült ki a KSH friss jelentéséből.

A háztartások közlekedésre és szállításra 8984 forint fordítódottak egy főre vetítve havonta, melynek legnagyobb hányadát az üzemanyag-vásárlás tette ki, havonta 6209 forinttal. Hírközlésre havonta fejenként 5524 forintot, kultúrára és szórakozásra 4701 forintot adtak ki a családok. Az egészségüggyel kapcsolatos eszközökre, gyógyszerre, gyógyászati segédeszközre, illetve orvosi ellátásra fejenként 3874 forintot költött a lakosság havonta, a fogyasztási kiadás 4,7 százalékát.

A háztartások tulajdonában lévő tartós fogyasztási cikkek állománya egyébként folyamatosan bővül és korszerűsödik. Számítógép a háztartások 67,5 százalékában található, ezen belül évről évre csökken az asztali gépek és nő a mobileszközök, a laptop, a tablet és netbookok aránya, okostelefon már a háztartások kétötödében található. Napjainkban a lakosság 56,9 százaléka gondolja úgy, hogy a világháló használata már nélkülözhetetlen mindennapi élete során, az arány a legfiatalabb, Z generáció tagjai között a legmagasabb (82,7%) és az idősebb, baby boom generáció tagjai közt a legalacsonyabb (35,2%).

Címkék:
vásárlás, család, pénzcentrum.hu, ksh, fogyasztás, statisztika, adatok, költés, 2017,