24.hu • 2018. május 16. 10:00
A tavaly októberi csomagautomatás, és az idén januári általános áremelés után május 16-tól újra árat emel a Magyar Posta - írja a 24.hu
Május 16-tól újra díjat emel a Magyar Posta. Ez sorrendben már a harmadik emelés lesz, az elsőt tavaly októberben, a másodikat idén januárban élesítette a csomagszállító. A lap szerint korábban a posta kommunikációja arról szólt, hogy a különböző szolgáltatásaik tekintetében az átlagos áremelkedés három százalékos, az éves inflációnak megfelelő mértékű lesz, ám a legnépszerűbb szolgáltatások díjai átlagosan bőven három százalék felett emelkednek - írja a 24.hu.
Ezek alapján a tavalyi csomagküldési árakhoz képest egyes kategóriákban akár 20 százalékkal is többet kell majd fizetni májust 16-tól, így például:
- az egyik legnépszerűbb MPL Netcsomag (az MPL a Posta csomagküldő cége) "S" mérete az októberi 1490 forintról 1790 forintra emelkedik házhoz szállítás esetén (20 százalékos emelés), míg Postaponti kézbesítés esetén 1150 forintról 1400 forintra
- a belföldi Postacsomag 2 kilogramm alatti súly esetén az októberi 1490 forint helyett május 16-tól 1550 forint lesz
- a MPL Üzleti Csomag a 2 kilogrammos súlyig az októberi 1690 forintról 1790-re módosul, Postaponti kézbesítés esetén 1320-ról 1400 forintra.
- Nem változik viszont a csomagautomata szolgáltatás ára, marad a 889 forint, amely egységes minden méret esetén.
Ide tartozik, hogy a Magyar Posta 2017-ben is a csomagokhoz igénybe vehető többletszolgáltatás árát emelte a legnagyobb mértékben. Megduplázták a háznál felvétel díját, igaz az eddigi kettő helyett már három darabot is kivisznek. A terjedelmes vagy törékeny csomagok esetében eddig a küldemény alapdíjának 50 százalékát kellett pluszban kifizetni, 2017 januárjától már az alapdíj 100 százalékát kéri el a posta. De a nemzetközi küldemények esetében is árat emelt az állami vállalat, az egy kilogrammot meg nem haladó csomagok díja több mint 5,7, az Európán kívülre címzett pakkoké 5,3 százalékkal emelkedett.
A Magyar Posta a díjak változását azzal indokolta, hogy az elmúlt egy évben jelentősen nőtt a humánerőköltség és az üzemanyagár. Szakértők mindennek fényében arra figyelmeztetnek, hogy a szállítási díjak növekedését az online rendelők is megérezhetik, tehát kihatással lehet a webáruházak működésére.