Pénzcentrum • 2018. április 4. 19:00
A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Saját márkás termékeik csomagolásáról fokozatosan tűnik el a felesleges műanyag. A sort az energiaitalok csomagolóanyagával kezdik, ami várhatóan augusztus végétől számolnak fel.
A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik. A csoport elsődgleges célja, hogy saját márkás termékek - melyek a választék 70 százalékát teszik ki - csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség, amit Magyarországon is érzékelnek majd a vásárlók - írja közleményében a Lidl.
A beszállítókkal történő szoros egyettmüködések során a cég fokozatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.
Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként
A Lidl mindehez hozzáteszi, hogy más árucsoportok esetében is törekszik a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására. Áruházaikban és logisztikai központjaikban például már most is 90 százalékban újrahasznosítják a keletkezett műanyag és fólianyagot.