Sonkában és csokinyúlban fürdik az ország: így mulatnak a magyarok húsvétkor

Pénzcentrum2018. március 21. 13:30

Kétszámjegyű értékbeli növekedéssel kimagasló forgalmat bonyolítottak 2017-ben a húsvéti szezonban a hazai kiskereskedők sonka- és szezonálisédesség-eladás tekintetében. Sonkából több mint 4000 tonna, míg tematikus csokifigurából 900 tonna fogyott.

Ha húsvét, akkor sonka - nem volt ez máshogy a 2017-es húsvéti ünnepekor sem. A hagyományos ünnepi menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyott, ami 5 százalékos mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. Nyolcmilliárd forintot hagytak ott a magyarok zömében főtt sonkára a kiskereskedelmi egységekben: a főtt sonka ugyanis - a húsvét abszolút királyaként - az összértékesítések 93 százalékát vitte el.

A vásárlások háromnegyede a 400 nm-nél nagyobb üzletekben, azaz diszkontokban, hiper- és szupermarketekben történik, ahol mind népszerűbbek az önkiszolgáló pultok is, értékben mért piaci arányuk közel 60 százalék - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly mennyiségben egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben még magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28 százalékkal többet költöttek a magyarok érdességre, négy és fél milliárd forint értékben.

Tartja vezető pozícióját a csokinyúl, sőt erősíteni is tudott piaci részesésén 41-ről 44 százalékra. A magyarok hagyományosan a tejcsokoládéra voksolnak: tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük közel kilenctizedét költötték tejcsokoládéra, étcsokoládét a vásárlók 6 százaléka vett.

- mondta el Haás Zoltán, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A csokitojás piaci részesedése egyébként egy százalékkal 38 százalékra csökkent 2016-ról 2017-re. Az egyéb húsvéti figurák, úgymint kacsa, bárány és csibe aránya a tavalyi szezonban hét százalékot ért el.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, Áder, húsvét, sonka, ünnep, locsolkodás, csoki, ünnepség,