Pénzcentrum • 2018. február 26. 11:45
Egyre meghatározóbb Magyarországon az online vásárlás, bevásárlás. De vajon mit hozhat a jövő, hogyan készülhetnek fel a kereskedelmi vállalatok arra, hogy a fogyasztók igényeit bármikor, bárhol kielégíthessék? Ezekre a kérdésekre keresték a válaszat szakértők, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Digitalizációs váltás a kereskedelemben című sajtófórumán.
Magyarországon az internetezésre fordított idő napi értéke mára némiképp meghaladja a 200 percet, az internetezésre használt eszközök terén ráadásul komoly hangsúlyeltolódás történt az elmúlt években. Míg korábban az asztal mellett ülve böngésztek legtöbben, addig mára már 41 percre nőtt az okostelefonon végzett aktív böngészés időtartama, szemben a 2011-ben mért 3 perccel.
Nem meglepő módon az internetezés szabadságával arányos nőtt a digitális vásárlások szám is hazánkban. Napjainkra tíz internetezőből mintegy kilencen (87 százalék) már vásároltak az interneten, szemben a 2012-2013-ban mért 72 százalékkal -, ennél lényegesen szerényebb - mindössze 31 százalék - azoknak a hányada, akik havi rendszerességgel élnek az online vásárlás nyújtotta előnyökkel - derül ki az OKSZ megbízásából készített GfK kutatásból.
Az online csatorna súlya azonban rettentően eltérő a különböző piacakon, míg például
A digitális fejlődés mértékét figyelembe véve a kis- és középvállalkozásoknak tehát különösen fontos, hogy mozduljanak a korral, és valahogy összefésüljék az online és offline értékesítési csatornáikat.
- vonja le a konklúziót a GfK egyik nemzetközi tanulmánya.
Mi történik a Tescoban, Auchanban?
A hazai nemzetközi hipermarketek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vásárlók online, digitális mérésére. Ez azt jelenti, hogy saját adatbázisaik folyamatos kiértekelésével személyre szabhatóvá kívánják tenni a kiszolgálást.
- mondta el Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációs igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy a különböző technológiák, mint például a robotok, hologrammok már elérhetőek, a kérdés csak az, hogy a merketing fogáson túl ezeket mennyire és mikor lehet majd funkcionálisan a legmegfelelőbben bevetni. A digitalizció hatásáról hasonlóképpen számolt be Horti Zoltán, a Tesco online üzletág vezetője:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az üzletágvezető hozzátette azt is, hogy a robotizációhoz köthető legnagyobb kérdés az, hogy az elérhető és bevetésre váró technológiák, mikor térülnek meg vállalati szinten. Ha ez megtörténik, akkor beszélhetünk szélessávú fejlődésről.
Egészen máshogy vélekedik a robotizációról Szigeti Ferenc, a Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója, szerinte
Az AliExpress és az Amazon már berúgta az ajtót
A Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója arról is beszélt, hogy a legnagyobb külföldi e-kereskedők jószerivel már berúgták az ajtót Magyarországon
- mondta el a szakértő az OKSZ sajtófórumán, aki hozzátette, hogy a magyar piacon 3. leganagyobb műszaki olnine értékesítő Media-Markt-nak elsődleges célja - csak úgy, mint a Tesco, Auchan számára -, hogy vásárlóit a leghető legnagyobb mértékben megértse, feltérképezze azok szokásait, és a kinyert adatokból a lehető legjobban személyre tudja szabni szolgáltatásait.
Ugyanerre a nagymértékű kínai áru beáramlásra hívja fel a figyelmet Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató igazgatója: