Megtévesztő volt a gyerektápszer reklámja: milliós bírságot fizethet a cég

Pénzcentrum2018. január 14. 10:00

54 millió és 500 ezer forintra bírságolja a Gazdaság Versenyhivatal Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-t és a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületét, amiért 2014 novembere és 2016 március között a Numil termékeit az egyesület ajánlásával reklámozták.

54 millió és 500 ezer forintra bírságolja a Gazdaság Versenyhivatal Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-t és a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületét, amiért 2014 novembere és 2016 március között a Numil termékeit az egyesület ajánlásával reklámozták.

A GVH azonban úgy ítélte meg a rendelkezésére álló bizonyítékok alapján, hogy a két fél együttműködése alapvetően nem szakmai jellegű, hanem marketing célú volt. A versenyhivatal indoklása alapján a reklám azt a látszatot keltette a fogyasztókban, hogy az egyesület ajánlása egy független, szakmailag megalapozott álláspontot képvisel - megfelelőelőzetes vizsgálatok után. Ám az ajánlás szakmai háttere nem igazolódott, sőt, az egyesület anyagi juttatásban részesült az ajánlás felhasználásáért a kereskedelmi gyakorlatban.

Címkék:
vásárlás, bírság, gvh, reklám,