Több ezer bolt tűnhet el a magyar piacról a CBA alapítója szerint

Pénzcentrum2017. december 19. 08:30

Megállapodás született pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között, eszerint a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója exkluzív interjút adott a Magyar Időknek, amelyben azt is előrevetíti, hogy több ezer bolt tűnhet el a piacról.

A napilapban megjelent interjúban Baldauf László kifejti, miért döntött úgy, hogy külföldi kézbe adja jól teljesítő élelmiszerboltjait. Elmondása szerint ideje felismerni, hogy globálisan megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások, manapság a diszkontok a legnépszerűbbek a középosztály körében. Kifejtette:

a kilencvenes években sem a politikusok, sem a gazdasági elit nem számolt annak következményeivel, hogy a multiáruházláncok betelepítése mivel jár mostanra, ezért a hazai cégek piacszerzését a jövőben támogatni kell.

A CBA korábbi vezére szerint kedvező irányba fejlődik a magyar gazdaságpolitika. Szavai szerint szükség van a multikra az egészséges versenyhez, azonban a magyar üzleteknek nagyobb teret kell engedni.

Címlapkép: MTVA/Jászai Csaba

Címkék:
vásárlás, CBA, lidl, multi, kiskereskedelem,