Pénzcentrum • 2017. december 12. 16:00
Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. Egy friss kutatás szerint a bolti vásárlással járó kellemetlenségek 10-ből 8 európait érintenek.
Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést.
Az online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10 000 válaszadó megkérdezésével készült.
Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig
Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17 százaléka tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül egy negyedük (26%) elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22 százalék pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28%), vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28%).
A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64%) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. Az kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25 százaléka, a lengyelek 30 százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A karácsonyi lázra gyógyír az internet
Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70 százalék szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87%), az időmegtakarítás (80%) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67%).