Ez a sláger a TV2-n és az RTL-en: egy év alatt 75 százalékkal nőtt a számuk

MTI2017. december 8. 15:00

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint 2017 első fél évében 75 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az RTL Klub és a TV2 saját készítésű műsoraiban az előző év azonos időszakához képest.

Az NMHH Médiatanácsának pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a két kereskedelmi csatorna saját készítésű műsoraiban 19 162 termékmegjelenítést azonosítottak, a megjelenő márkák száma szintén közel 75 százalékkal nőtt: 2017 első fél évében 2953 fajtát láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1700-at. Az RTL Klub a tavalyi 6378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első fél évben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 esetében kismértékű emelkedést regisztráltak, 4609-ről 5204-re ugrott a termékmegjelenítések száma.

A közel háromezer beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott a klasszikus reklámszpotok piacánál. A legtöbb ilyen hirdetés, összesen mintegy 12 ezer, a tematikus magazinműsorokban jelent meg, ez az összes hirdetés 62,4 százaléka. A legtöbb termékmegjelenítéssel (3299) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni, közel kétszer annyival, mint tavaly (1790). 

A médiatanács tapasztalatai szerint a korábbiakhoz képest a műsorszolgáltatók következetesebben használják a termékmegjelenítésre való felhívást. Emellett a hatósági vizsgálat 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását.

Címkék:
vásárlás, rtl klub, tv2, televízió, reklám, média, médiatanács,