Anyagi helyzetéről vallott Hajdú Péter: ezért nem érdeklik az akciók

Pénzcentrum2017. november 26. 14:45

A magyarok nagy részét lázban tartja a november végi akcióőrület, a Black Friday. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez, a legnagyobb áruházláncokban pedig nem is csak egy napig várták a vevővek szuper akciókkal, hanem még ma is rendkívüli kedvezményekkel juthatunk elektronikai cikkekhez, utazásokhoz. Ugyanakkor az akciók nem mindenkit hoznak lázba. Hajdú Péter és Havas Henrik például egyáltalán nem foglalkozik a leárazásokkal.

Vásárlási rekordokat döntögettek az amerikaiak november 24-én, pénteken, a hálaadás csütörtökje utáni fekete pénteken. Ez derül ki a hírügynökségek beszámolóiból. A Reuters azt írja, mintegy 7,9 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a különböző webshopokban, ugyanakkor a hagyományos üzletek is jelentős bevételre tettek szert. A legnépszerűbb termékek között említik a televíziókat, játékkonzolokat, laptopokat, és persze a gyerekjátékokat.

Kereskedelmi szempontból ez a nap az egyik legsikeresebb: a tengerentúlon tényleg óriási akciókkal várják a vásárlókat, akár 70 százalék kedvezmény sem ritka. Nem csoda, hogy sok vevő már az éjszakát a bejárat előtt tölti, hiszen a legjobb árú termékekből nem tesznek ki túl sokat az üzletek polcaira. Nyitáskor tehát a vevők szabályszerűen megrohamozzák az üzleteket, egymást és az áruházak alkalmazottait sem kímélve. Idén sincs ez másképp, az interneten már rengeteg videó kering, amin egymást tapossák, ütik-vágják az emberek, hogy megkaparinthassák az oly nagyon áhított terméket.

Magyarországon azért még messze nem ilyen durva a helyzet. Viszont idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat vártak.

Ráadásul sok áruház nem csak egyetlen napra készült elképesztő akciókkal, de egész hétvégén tart az árleszállítás. Van, ahol 60 ezer forinttal olcsóbban lehet most beszerezni egy okostévét, de aki laptopot, telefont vagy akár kávéfőzőt szeretne vásárolni, az is nagyon jól járhat még ma is.

Vannak viszont olyanok, akiket tökéletesen hidegen hagynak az akciók.

Engem nem érdekel. Nem derogál, de hála Istennek, olyan anyagi helyzetben vagyok, hogy ha meg akarok venni magamnak egy nadrágot, egy cipőt vagy egy telefont, akkor nem várom meg a Black Fridayt, hanem, ha megtetszik valami, akkor megengedhetem magamnak

- mondta Hajdú Péter Bochkor Gábor vasárnap este adásba kerülő részének felvételén.

Nem csak ő, de Havas Henrik sem foglalkozik a leárazásokkal. Havas elmondta, eddigi életében csak egyetlen egyszer gondolt arra, hogy alkudnia kellett volna valamiből. Ez akkor történt, amikor az autókereskedő 1 millióval is olcsóbban adta volna a BMW-jét, ha alkudott volna.

Akkor elgondolkodtam, hogy lehet, hogy igaza van, de rájöttem, hogy én akkor sem alkudoznék. Kizárt!

- idézi Havast aRipost.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Hargitai Bea viszont nem értett egyet a férfiakkal, szerinte csak a hülyék vásárolnak teljes áron. Ő például figyelemmel követi az akciókat, gyűjti a kuponfüzeteket és részt vesz a pontgyűjtő akciókban is.

A héten mi is foglalkoztunk azzal a témával, megéri-e részt venni a különféle hűségprogramokban és lelkesen gyűjtögetni a pontokat, matricákat. 

Ez egy win-win szituáció

 - mondta kérdésünkre válaszolva Berényi Konrád marketingszakértő.Szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe, hiszen a vásárlások után valamennyit visszakapnak a költéseikből. Másrészt bizonyos szinten terelni is tudják így a vevőket: a kártyatulajdonosok egyes termékeket például olcsóbban vásárolhatnak meg, vagy egyes termékek vásárlása esetén több pontot írnak jóvá számukra. E mellett egy-egy ilyen akció arra is jó lehet, hogy felvegyék a versenyt a konkurenciával.

A magyar vásárlók többsége megörül az ilyen lehetőségeknek és ki is használják azt. Ténylegesen nem számolják végig, az elköltött forintok után hány pontot kapnak, amit aztán majd levásárolhatnak

 - mondta Berényi, hozzátéve, a készpénz-visszajuttatás mértéke cégenként, szolgáltatásonként jócskán eltérő, ám jellemzően az elköltött összeg kevesebb, mint egy százaléka. Ez azonban nem számít, a lényeg, hogy a vásárlók úgy érezzék, kapnak valamit. Ráadásul a különféle akciókkal becsalogatott vevők általában végül többet is költenek, mint amennyit eredetileg terveztek. Igaz, ez leginkább a különböző kuponos akcióknál figyelhető meg.

 

Címkék:
vásárlás, akció, kedvezmény, verekedés, havas henrik, akciók,