Pénzcentrum • 2017. november 14. 12:30
A webes vásárlás tíz év alatt a tízszeresére nőtt, így nem lehet azt állítani, hogy a csomagszállítások körüli tavalyi zűrt a forgalom váratlan megugrása okozta. Idén is tovább növekszik a forgalom karácsony környékén, noha a tempó valamelyest lassul.
Tavaly karácsony környékén volt némi fennakadás, mivel a posta, a futárszolgálatok és a webáruházak nem győzték a webes rendelések kiszállítását. A késve kiszállított ajándékok így nem kerülhettek a fa alá.
Pedig az elmúlt évek adataiból pontosan lehetett látni, hogy a webes költekezés valóban elképesztő ütemben, a boltos kiskereskedelem átlagát többszörösen meghaladóan növekszik. Az év végi forgalom mértéke előre jelezhető volt - írja közleményében a blokkk.com
Régóta növekszik a webes kereskedelem
Az elmúlt években szépen feltornázta magát a webkereskedelem, ráadásul növekedési üteme az elmúlt öt évben alaposan megugrott. 2011-től már 40 százalék körüli éves növekedési ütemeket mértek a statisztikusok, ami ugyan 2016-ban 30 százalék alá csúszott, de még így is hatalmas volt a tempó, amiért nem is nagyon panaszkodtak a webáruházak.
Ezek alapján úgy tűnik, hogy előre lehetett látni mi várható a webes piacon. A 2016. évi növekedési ütem sem volt kicsi, de nagyságrendileg nem sokban tért el a korábbi fél évtized tempójától.
Karácsony
Ott, ahol a karácsonyi ünnepek ajándékozással fonódnak össze, nagyon is megugrik az év végi költekezés. Ráadásul a kereskedők is rátesznek erre egy lapáttal, már novemberben indítják az akciókat. Például november elején már ott virított a Red Friday (már ilyen is van), a közepén és a végén jön a Black Friday, hiába, kettő is van belőle, közben pedig ott volt a szinglik napja (ez az Alibaba akciója, de hát a leleményes magyar vásárlók mindenhol turkálnak szerte a világ webáruházaiban, ráadásul a Valentin nap, vagy éppen a fekete péntek is így kezdte). És általában a nagyobb akcióra jön a viszontválasz a versenytársaktól, így a webes vásárló csak kapkodja a fejét, már novemberben is.
Így nem nagyon lehet meglepődni azon, hogy decemberben alaposan megugrik a forgalom. Éppen ezért is nehéz azt mondani, hogy egy évvel ezelőtt nem lehetett számítani akkora rohamra, mint amekkora volt. Lehetett, hiszen korábban is évről-évre ugyanúgy terebélyesedett a karácsonyi webvásárlók ajándékhajhászó özöne.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az év végi, decemberi webvásárlások növekedését nézve az látható, hogy az elmúlt négy évben a december havi forgalom emelkedésének üteme három alkalommal még kisebb is volt az éves változásnál (tehát az év korábbi időszakában erősebb volt a webes forgalom). Az egy szem kivételt jelentő 2014-ben sem lehet jelentős nagyságrendi különbözőségről beszélni, tehát a gyarapodás decemberi százalékos mércéje többségében kisebb értékű rovátkát mutatott. Így ebben a viszonylatban váratlan 2016. évi megugrásról nehéz beszélni.
Mi várható 2017 karácsonyán?
Újabb, 20 százalék körüli növekedés. Ez azért ütemében már kisebb, mint eddig, összegében viszont - hiába, a százalékokat évről-évre nagyobb értékre kell rádobni - hasonló, mint 2016-ban volt. Lesz vele gond, de nem a váratlansága, hanem a munkaerő hiánya miatt.
A postán, a futárszolgálatoknál, a webáruházaknál nagy a sürgés-forgás. Mit lehet tenni, ha nincs ember, mert a kiszállítási zűrök döntő oka ez, a vásárló pedig nem csipkedi magát annyira, hogy a korábban leadott rendelésekkel zökkenőmentes legyen a csomagok útja.
A webes vásárlásnak ugyanakkor van egy ága, ahol még a szállítás és az átvétel nem aprózódik el, így viszonylag könnyebben kezelhető, ez pedig az átvételi pontok hálózata.Érdemesebb úgy rendelni, hogy a vásárló egy átvételi ponton kapja meg az ajándéknak valót (ez lehet sokféle, de a leggyakoribb egy hagyományos áruház, akinek van). Igaz, ezzel a webvásárlás diszkrét bája, mely szerint akár az ágyba hozzák az ajándékot, halványodik, de legalább nagyobb az esély, hogy időben ott lehet a fa alatt.