Pénzcentrum • 2017. november 7. 16:30
2017. szeptemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 5,4, naptárhatástól megtisztítva 6,0%-kal nőtt. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 12,5%-kal emelkedett, az üzemanyag-kiskereskedelemben 0,5%-kal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2017. január-szeptemberben a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 4,3%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.
- kommentálta a statisztikai hivatal kedden közzétett adatait Rédey Iván, a Mall.hu ügyvezető igazgatója. A szakember véleménye szerint e tempós növekedésnek köszönhetően a webáruházak részesedése a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomból megközelítheti a 6 százalékot a tavalyi 5,2 százalékot követően. Összehasonlításul: Csehországban ez az arány immár közel 8 százalék.
Rédey Iván szerint míg ősszel a magyar vásárlók körében a kertrendezéshez kapcsolódó eszközök, az őszi nagytakarítás eszközei és persze a beltéri fűtőberendezések (kályhák, radiátorok, kandallók) voltak a legkeresettebb termékek, az ünnepi szezonban a játékok (műanyag építőjátékok, társasjátékok), szórakoztató elektronikai termékek (tévék, okostelefonok), játékkonzolok és a számítógépes játékokhoz kapcsolódó eszközök, háztartási gépek (a botmixertől a mosógépig) számítanak a legkelendőbbnek.
- olvasható az Erste Bank elemzésében