Pénzcentrum • 2017. október 24. 16:00
Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak a magyarok, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően. A hölgyek szívesen betérnek a kínai üzletekbe is, a fiatalok pedig élnek az online cipővásárlási lehetőséggel.
Mondhatni, minden második férfi 42-es vagy 43-as cipőt vásárol magának, hiszen összesen 55 százalékuk jelölte e két méretet válaszaiban. Extra nagy, azaz 45-ösnél nagyobb méretet százból heten hordanak, 40-esnél kisebb cipőt pedig százból csak egy magyar férfi visel a 15-69 éves korosztályban - derül ki a Gfk cipővásárlást felmérő országos reprezentatív kutatásából.
A nők esetében a leggyakoribb a 38-as méret (amint azt az üzletekben található cipőméret-választék is jól mutatja) hiszen tízből három hölgy (31százalék) ekkora cipőt hord. XXS-es, azaz 36-osnál kisebb méretet hord a felnőtt nők 2 százaléka, a 40-esnél nagyobb mérettel pedig a hölgyek 5 százalékának kell megküzdenie.
Sokan emlegetik manapság, hogy a fiataloknak magasságukkal együtt mintha a szüleikénél nagyobb lenne a lábmérete is. Ez így is lehet, a kereskedőknek azonban nem árt azt is figyelembe venniük,
A felnőtt (15-69 éves) magyar lakosság az elmúlt félévben átlagosan 2,3 pár cipőt vásárolt. Azokban a háztartásokban, ahol nem nevelnek gyermeket, a nők átlagosan 2,5 pár cipőt vettek, a férfiak pedig 1,7-et.
A gyereket nevelők 2,7; 3,6; 4,4 pár cipőt vásároltak attól függően, hogy egy, két vagy legalább három gyermekkel élnek-e egy fedél alatt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legnépszerűbb beszerzési helyek a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők körében tagadhatatlan a távolkeleti üzletek népszerűsége is. A legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve ugyanis majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt. A fiatalabbak ilyen tekintetben "bevállalósabbak", hiszen húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás a fizikai próbát lehetővé nem tevő online üzletben történt legutóbb.
- állítja Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.