Már több áldozat is van: újabb telefonos csalás terjed

MTI2017. október 12. 20:00

A csaló vírusirtó emeltdíjas alkalmazások már egyre több előfizetőt érintenek, a hatóság három esetben elrendelte az emeltdíjas telefonszámok felfüggesztését, amelyekkel elkövették a csalásokat.

Az eddig felfüggesztett három szám 11 tartalomszolgáltató legalább ennyi különböző szolgáltatásához biztosított hozzáférést - mondta Karl Károly, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.

Az összes érintett magyar telefonszolgáltatót - Telekom, Telenor, UPC, Invitech, Calgo, 4Voice - részletes adatközlésre kötelezték, és az első körben látótérbe került DIMOCO nevű, ausztriai székhelyű tartalomszolgáltatót.

Az a piac több milliárd forintra tehető, az NMHH mindent megtesz a csalások visszaszorításáért, a visszaélések miatt jelenleg is tart az eljárás. Karl Károly közölte: az eddig érintett 11 tartalomszolgáltató Magyarországtól Olaszországon át Szingapúrig változatos székhelyeken található, ők a tartalom előállítói. A szabályozás alapján ezeknek a vállalkozásoknak a szolgáltatók által közzétett listákon, a ténylegesen nyújtott szolgáltatásokkal kellene szerepelniük, és a megjelölt ügyfélszolgálatokon elérhetőnek lenniük. Mivel ezek nem valódiak, a hatóság a telefonszolgáltatókon kéri számon az üzletszerű csalásnak látszó tevékenységet. A figyelmetlen előfizetőket folyamatos költségek terhelik, emeltdíjas SMS fogadása miatt. Az NMHH főosztályvezetője felhívta a figyelmet arra, hogy

az átverések elkerüléséhez az emeltdíjas szolgáltatás ingyenes letiltását kell kérni a telefonszolgáltatótól.

Kiemelte azt is: elengedhetetlen alaposan elolvasni a felugró üzeneteket, linkeket, apró betűs részeket, és ne küldjön senki ismeretlen 06 90-es, 06 91-es telefonszámra, illetve 16-tal kezdődő ötjegyű rövidszámra üzenetet. Kitért arra, hogy a roamingdíjak eltörlése miatt nem jellemzőek a panaszok az elmúlt négy hónapban.

Címkék:
vásárlás, csalás, átverés, vírus, telefonszám, emeltdíjas,