Örülhetnek a vásárlók: újra gyártják a rég megszűnt Túró Rudit

Pénzcentrum2017. szeptember 20. 19:03

A Pöttyös Túró Rudi közkedvelt a magyarok körében, és a Pöttyös márka ismertsége rendkívül magas a magyar lakosság körében. A Pénzcentrum a 2017-es Coop Rallyn járt a FrieslandCampina mátészalkai gyárában, ahol a legilletékesebbet, Szautner Péter vezérigazgatót kérdeztük a Túró Rudi jövőjéről.


A vezérigazgató úgy látja, hosszú távon is biztos helye van a magyar élelmiszerpiacon és a magyar fogyasztók kosarában a Pöttyös Túró Rudinak, ami egy népszerű tejtermék és kedvező alternatíva az édességek között. A termék friss tejből készült alapanyagai között megtalálható a friss túró, a tejszín, és a vaj is. A klasszikus termékhez képest 30 százalékkal kevesebb cukrot tartalmazó Fitt Pöttyös termékcsalád pedig már joghurtos bevonattal készül a csokis helyett, így a tejhányad ebben a termékben még magasabb. A Fitt Pöttyös Túró Rudi ráadásul egy kitűnő fehérjeforrás is, ugyanis a 100 grammban lévő fehérjemennyiség már eléri azt a szintet, ahonnan egy termék fehérjeforrásnak tekinthető.

A kalcium hasznos a csontoknak, a fehérje pedig az izomműködéshez nélkülözhetetlen, ugyanakkor a csontokra is jó hatással van. A Fitt Pöttyös Túró Rudi így a desszertek között egy tápláló és egészséges alternatívának számít. Így az a kérdés is nyitott, hogy tervez-e a cég teljesen cukormentes Túró Rudit a piacra dobni.

Szautner emlékeztetett arra, hogy két évvel ezelőtt, amikor a laktózmentes Túró Rudit bevezették, már egyértelmű volt, hogy a termékfejlesztésekkel elmozdulnak egy funkcionálisabb irányba is. Ennek az az oka, hogy vannak olyan fogyasztók, akik vagy valamilyen egészségügyi okból, vagy személyes preferencia szempontjából inkább a csökkentett cukortartalmú vagy a laktózmentes termékeket választják. Fontos, hogy a laktózérzékeny fogyasztók is hozzájussanak a jó minőségű és márkás tejtermékekhez, ne kelljen ezekről lemondaniuk.

Ebbe az irányba fontos lépés volt a 2016-ban bevezetett laktózmentes Pöttyös Túró Rudi és az idei évben a csökkentett cukortartalmú Fitt Pöttyös Túró Rudi bevezetése is. Ezzel együtt azonban a Pöttyös Túró Rudi elsősorban egy édes tejtermék, amit desszertnek, snacknek fogyasztanak a legtöbben, ezért a cégnek az ízben el kell találnia, és be kell tartania azt az egyensúlyt amit a fogyasztók és az egészségtudatos vásárlók is elvárnak egy ilyen terméktől, amely már generációk óta fontos szerepet tölt be a magyar fogyasztók életében.

A vásárlók körében az új Fitt Pöttyös termékcsalád egyértelműen népszerű lett, és sikert aratott. 2017 elején vezették be az új termékeket, amiből jelen pillanatban is a tervezett volumen felett gyártanak és értékesítenek. A Fitt Pöttyös Túró Rudi egyértelműen növelte a Pöttyös fogyasztói bázisát, ami azt jelenti, hogy olyan egészségtudatos fogyasztókat is bevonzottak így, akik lehet, hogy a Pöttyös márkát kedvelték eddig is, de nem biztos, hogy rendszeresen fogyasztották.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Fontosak a vásárlók

Megszavaztatta a facebookozókat a Pöttyös Túró Rudi gyártója, hogy melyik ízt hozzák vissza a boltokba. A meggyes-mákos íz nyert, így október végétől újra kapható lesz a termék az üzletekben.

Fejlesztik az üzemet

Mátészalkán 2014-ben volt az utolsó nagy fejlesztés, ekkor épült meg a desszertüzem, ahol most a Milli krémtúrók és a vajkrémek is készülnek. Jelenleg egy öt éves fejlesztési ciklus elején van a cég, ez kapacitásbővítést és technológiai fejlesztést is jelent. Ezekkel a fejlesztésekkel több féle és újabb technológiával előállított, magasabb hozzáadott értékű termékeket tud majd előállítani a cég, melyekkel szélesítik a portfóliójukat.

Romániában és Szlovákiában ugyanilyen külsővel forgalmazzák a Túró Rudit, igyekeznek azonban más külföldi piacon is megjelenni. Ezzel az a probléma, hogy a tejpiac és a desszert piac is egyaránt nagy anyagi ráfordítást igényel, így nehéz mindkét piacot meghódítani. A Túró Rudi előnnyel indul külföldön, ugyanis amellett, hogy egy desszertről van szó, ugyanúgy tekinthető tejterméknek is. Jelenleg is folynak fejlesztések, amelyekkel nem csak a magyar vásárlókat célozzák meg. Szállíthatóság szempontjából a Túró Rudi már készen állna arra, hogy rendszeresen szállítsanak belőle külföldre is, és elterjedjen Magyarországon kívül is.

Címkék:
vásárlás, túrórudi, új, gyártás, friesland,