Pénzcentrum • 2017. augusztus 22. 20:00
A mobiltelefon általi, érintés nélküli fizetés még gyerekcipőben jár Magyarországon - mutatta ki egy piackutató vállalat. A bankkártyások és akik már használják az érintésnélküli fizetést a kártyájukon nyitottabbak az új megoldásra, de a lakosság döntő többsége még nem.
Bár a mai okostelefonok többsége NFC chippel van ellátva, ami lehetővé tenné a mobiltelefonnal történő fizetést, nagy a bizalmatlanság az ilyen típusú fizetés biztonságával kapcsolatban. Nemzetközi szinten számos mobiltárca megoldás létezik, Magyarországon azonban csupán a Budapest Bank, az MKB, a Gránit Bank és az OTP biztosít ilyen megoldást. A tapasztalatok szerint az ilyen típusú alkalmazások akkor indulnak be, amikor az adott ország lakosai már nyitottak arra (ennek első lépése az internetes vásárlások elterjedése, illetve az érintés nélküli kártyás fizetés) - írja a GKI Gazdaságkutató Zrt.
2017 júliusában a GKI 1000 fős, reprezentatív lakossági felmérést végzett a magyar lakosság körében arról, hogy az emberek mennyire nyitottak a telefonnal történő fizetésre. A válaszadók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztárak termináljainál. A korcsoportokon belüli arányokat tekintve jól kirajzolódik, hogy a 30-40 év közöttiek élnének leginkább a lehetőséggel (46%), majd a 30 alattiak (34%) következnek. Az új technológiára való nyitottság az évek előrehaladtával egyre csökken. A regionális hajlandóság tekintetében Közép-Magyarország emelkedik ki, a mobiltelefonnal fizetni szándékozók egyharmada innen kerül ki.
Összességében tehát a lakosság negyede fizetne mobiltelefonnal is a pénztári termináloknál, ami már kellő nagyságrendnek tűnik ahhoz, hogy erre applikációt fejlesszenek a kártyakibocsátók vagy a bankok. Ahogyan nőni fog a lakosság nyitottsága - aminek az első lépcsőfoka a bankkártyahasználat terjedése és a PayPass funkcióval való megbarátkozás - úgy folyamatosan egyre több lehetőség nyílik a mobilfizetési megoldásokra is - véli a GKI.