4 millió óvszer fogy a fesztiválszezonban: megvan a magyarok kedvence

Pénzcentrum2017. augusztus 9. 13:01

A fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás: jellemzően júliusban és augusztusban akár 15 százalékkal többet költünk védekezésre, mint az év többi hónapjában. Közel 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltunk egy év alatt, mintegy 160 forintos átlagáron.

A szexuális úton terjedő betegségek és a nem kívánt terhesség ellen használt óvszerek forgalma jelentősen meglódul a nyári fesztiválok ideje alatt; egy kisebb kiugrás még egyedül februárban figyelhető meg az amúgy stabil piacon. A magyarok mind inkább a nagyobb kiszerelésű termékeket keresik, így mozdulva a kedvezőbb darabár felé.

Kicsit mélyebbre menve kiderül, hogy a síkosított óvszer az "óvszerek királya": értékben ez a típus viszi el a piac 86 százalékát, míg darabszámban 100-ból 90 értékesített termék ilyen. A spermicid hatóanyaggal ellátott óvszerek iránt jóval kisebb az érdeklődés.

A nem bordázott gumik legalább ennyire közkedveltek: a teljes eladás 86 százaléka ilyen, míg a bordázott termékekre a védekezők 10 százaléka voksol. Hasonlóan hagyománykedvelőek vagyunk a színek tekintetében is, az eladások csupán 3 százalékát teszik ki a színskála különféle árnyalataiban pompázó óvszerek. Érdekesség még, hogy az anatómiailag formázott óvszerek sem tarolnak: az értékesített termékek 90 százaléka nem ilyen.

A nyári fesztiválszezon jellemzően kedvez az óvszerpiac forgalmának, a július-augusztusi időszak az éves forgalom közel 20 százalékát teszi ki. A kiskereskedelmi adatok ugyanakkor hagyományos ízlést tükröznek, a színes-szagos óvszerek iránt nem rajonganak a magyarok "

- mondta Horváth Fanni, a Nielsen szenior ügyfélkapcsolati munkatársa.

A kiszereléseket vizsgálva kiderül, hogy az értékesített dobozok számát tekintve a 3 darabos dobozok viszik el a forgalom több mint felét (53 százalék), de populáris a nagyobb, 10 darabos kiszerelés is (46 százalékkal). Emellett a gyártói márkák abszolút tarolnak az óvszerek között, az értékesítések több mint 99 százaléka nem sajátmárkás termék.

Címkék:
vásárlás, fesztivál, növekedés,