Pénzcentrum • 2017. július 25. 05:33
Kicserélt áruk, rosszul lemért zöldségek és téves címre történő szállítás - nem zajlott zökkenőmentesen a Pénzcentrum nagy online bevásárlás tesztje. Ennek ellenére összességében jól teljesítettek a tesztelt áruházak és a kiszállított termékkel sem volt igazán nagy gond. Mindenesetre legyen rugalmas az, aki a fotelből szeretné elintézni a következő nagybevásárlást.
Szépen lassan a legtöbb élmiszermultinál elindul az online bevásárlás. A Pénzcentrum ezért most a boltok házhoz szállító szolgáltatását vette górcső alá. A hat kiszemelt áruházból egy-egy mintacsomagot rendeltünk, különböző törékeny és romlandó élelmiszerekkel. A végeredményben persze a megfelelő és szép termékek mellett az online felület egyszerűsége, a szállítási időpontok és maga a futár hozzáállása is nagy szerepet játszott.
- 3 db paradicsom
- 2 db banán
- 4 db vizes zsemle
- 10 db M-es tojás
- 1 kis csomag JóReggelt keksz
- 1 csomag óriás Túró Rudi
- 1 doboz laktózmentes tej
- 1 karton ásványvíz
- 1 üveg zöld Domestos tiszítószer
- 1 gluténmentes abonett
Kicsi a bors, de...
Az áruk kiszállítása után egy 10 kérdésből álló tesztlapot kellett kitölteni a rendelőknek, ahol 1-5-ig adhattak pontokat a különböző szempontok alapján. Így a győztes áruház összesen 50 pontot zsebelhetett volna be.
A hat tesztelt bolt között a mezőny 3 részre oszlott. 35-ös pontszámmal a sor végére került a Pagony Közért és az Auchan házhoz szállító szolgáltatása. A középmezőnyben végezett 43-as pontszámmal a Tesco és az ABC Online. 44,1 ponttal pedig majdnem a dobogó tetejére került a GRoby és végül
Bambi is kapható
A GRoby és Príma azért is végezhetett a mezőny elején, mert a többi áruházzal ellentétben, ezekben az üzletekben nem volt feltétele az online vásárlásnak az előzetes regisztráció, ami jelentősen megkönnyítheti a bevásárlást.
A választható termékek skálája alapvetően mindegyik boltban széles, de a legkönnyebben a Tesco és az ABC Online kezelőfelületén lehetett válogatni az áruk közül. Főként a kisebb áruházakból való rendelés esetén fordulhat elő, hogy nem feltétlen tudunk az általunk kedvelt márkákból vásárolni. A Pagony Közértben például egyféle tojást tudtunk csak rendelni, míg a GRobyban csak egyféle Domestos volt. Az Auchannál pedig az általunk választott szállítási címre nem szállítottak bizonyos márkájú ásványvizeket.
Csere-bere fogadom
Áruházanként jelentősen változik, hogyan kezelik, ha éppen nincsen az általunk rendelt termékből. Az ABC Online felületén például külön jelölhetjük, melyik áruból kérünk helyettesítést, ha nincsen az eredeti változat. A Tesconál pedig külön zacskóba érkezik a cserélt áru, amelyről az átvételkor eldönthetjük, hogy megfelel-e a módosítás.
Ha már a hibáknál tartunk, akkor a Tescónál a paradicsomokat mérték eléggé rosszul, hiszen a rendelt 3 darab helyett közel két kiló érkezett belőle. Bár ez volt az egyetlen bolt, ahol kaptunk egy kis reklámajándékot is (egy kis alkoholmentes Heinekent). A GRoby-ból pedig szimplán csúnya paradicsom érkezett.