Pénzcentrum • 2017. július 13. 13:01
Jelentősen nőtt az e-kereskedelem tavaly Magyarországon, közel ötödével nagyobb forgalma volt a webáruházaknak. Az elektronikus cikkek vásárlását már egyre többen intézik az interneten, azonban a legnépszerűbb termék mégis a pelenka volt.
Az eMAG második negyedéves beszámolója szerint a cég forgalma az elmúlt évben a piaci átlag háromszorosával nőtt a teljes hazai kiskereskedelmi szegmens mindössze 18 százalékos bővülése mellett. A GKI Digital kutatása alapján a vállalat így Magyarország legnagyobb volumenű növekedést elérő online kereskedőjének számít. 2017 első félévében 5 százalékkal többen vásároltak az oldalon, a rendelések száma pedig 38 százalékkal volt több a tavaly júniusi adatokhoz képest. Ehhez az eredményhez a vásárlások gyakorisága is hozzájárul, hiszen 2016 hasonló időszakához viszonyítva egy vevő átlagosan 30 százalékkal több rendelést adott le idén.
Mit vesznek Budapesten?
Az év első felében a webáruház árbevételének közel 50 százalékát a nagy háztartási gépek, a televíziók és a mobiltelefonok adták, és 2017-ben eddig összesen 65 ezer darab televízió, tablet és mobiltelefon talált gazdára. Nagy háztartási gépeket főként a budapesti vásárlók rendelnek átlagosan termékenként 63 ezer forint értékben, a legkeresettebb eszközök közé pedig a fagyasztók- és hűtőszekrények, valamint a mosó- és szárítógépek tartoznak.
amelyekből összesen több mint 130 ezer darabot vásároltak idén. A felmérésből kiderült, hogy a pelenkákat és kiegészítő árucikkeket főként vidékről és jellemzően 2 csomaggal vásárolnak, termékenként átlagosan 4100 forint értékben.
A vásárlási élmény számít
A termékpaletta mellett maga a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások, és a kedvezményes termékek is hozzájárultak a növekedéshez. Ezt támasztja alá az is, hogy a felmérésben résztvevők az webshop legnagyobb előnyeként a piaci átlagnál gyorsabb és kényelmesebb vásárlási folyamatot, a kedvező kiszállítási konstrukciót, valamint a terméklapokon megtalálható felhasználói értékeléseket emelték ki. Jelentős azok aránya (30%), akik elsősorban az akciós termékekért keresik fel a webáruházat, viszont a visszatérő vásárlók az említett szolgáltatások és az online vásárlás egyszerűsége miatt rendelnek ismét az oldalról, amit a mobil alkalmazás is elősegít. A kutatás arra is rávilágított, hogy a vásárlók több mint egyharmada már kipróbálta az applikációt, és az összes rendelés 12 százaléka már ezen keresztül érkezik az aktívabb ügyfeleknek köszönhetően.