Pénzcentrum • 2017. július 6. 11:30
Több év kihagyás után tavaly újra élelmiszerboltban vásárolhattak a Szigetre látogatók, ami úgy tűnik bevált, mert idén további négy rendezvényen is megjelennek a pop-up üzletek. Az áruházak különlegesssége, hogy nem fesztiválárokon, hanem a megszokott bolti árokon lehet bennük vásárolni, sőt, olyan extrákkal is találkozhatnak a fesztiválozók, amelyek kifejezetten csak ezekben az ideiglenes üzletekben elérhetőek.
Aki már régóta visszatérő vendég a Szigeten, annak nem újdonság, hogy a fesztivál területén is kiskereskedelmi üzletláncban vásárolhat, ugyanis korábban is voltak törekvések egy szupermarket kitelepítésére. Azonban néhány év után eltűntek a boltok és maradtak a nagyságrendileg drágább büfék és hamburgerezők, egészen tavalyig, amikor az ALDI egy 300 négyzetméteres boltot épített fel a Szigeten, amely éjjel-nappal várta a betévedőket, akik számában a nyilatkozatok alapján nem volt hiány:
- nyilatkozták akkor az ALDI-nál, célozva rá, hogy ha a vidéki egységeiket megéri működtetni, akkor nem kérdés, hogy a Szigeten is.
Erre enged következtetni, hogy idén három zenei fesztiválon, egy gyerekrendezvényen és a vizes világbajnokságon is nyit pop-up üzleteket a cég.
- mondta Bernard Haider az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.
Az első nyári ideiglenes üzlet azonban nem fesztiválon, hanem az ingyenesen látogatható Gyerek Szigeten nyílt, amelynek érdekessége volt, hogy kifejezetten a gyerekek számára kidolgozott koncepcióval működött. Olyan áruházat alakítottak alakított ki, ahol a gyerekek egy valódi áruház kicsinyített másában nem csupán a vásárlást végezhették maguk, hanem az árufeltöltéstől a kasszázásig számos bolti folyamatot próbálhattak ki játékos formában. Hasonló áruház működik egyébként évek óta a gyerekek számára létrehozott Minipoliszban is.
A második üzlet a VOLT Fesztiválon, a Nagyszínpad közelében nyílt, legközelebb pedig a Balaton Soundon mehetnek ALDI-ba a fesztiválozók. A Sziget előtt pedig a 17. FINA Világbajnokság - vizes vb - két helyszínén is várják a vásárlókat a Duna Aréna mellett és a Margitszigeten. Az áruházakban mérettől függően 250-300 terméket lehet kapni a friss zöldség-gyümölcstől, a konzerveken át, felvágottakig és kozmetikumokig. Mind az öt ideiglenes üzletben működik látványpékség is, a zenei fesztiválokon pedig a tavalyihoz hasonlóan a grillzóna, ahol ingyen sütik készre a boltban vásárolt friss és pácolt húsokat, ezzel kínálva pénztárcabarát étkezési alternatívát több tízezer fesztiválozónak. Alkoholt ugyan nem árusítanak, de az üdítőket leszámítva mindent azon áron lehet megvásárolni, mint az áruházlánc bármely magyarországi egységében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A rendezvény szervezőitől a Pénzcentrum megtudta, hogy azért működnk együtt az ALDI-val, "mert ilyenkor mini városok épülnek a versenyek köré és minél jobban szeretnénk kiszolgálni a vásárlók kényelmi igényeit."
Ez a fesztiválok esetében sikerült is, legalábbis a Pénzcentrum által VOLT-on megkérdezett résztvevők szerint telitalálatnak bizonyult az áruház beköltöztetése. Jellemzően a helyben sütött péksüteményeket emelték ki, a friss zöldségeket, gyümölcsöket de sokan éltek a grillzóna adta lehetőségekkel is. De amit mindenki kiemelt, az a kedvező ár volt.
A fesztiválszezonban egyébként a legtöbb kereskedelmi lánc lát potenciált, tavaly például angol és magyar nyelvű hirdetésekben és szórólapokon is csábították a szigeteseket a közeli áruházakba, ahol a karszalag felmutatása után kuponokat kaptak, amivel kedvezményesen vásárolhattak. Volt, ahol a parkolót gondolták újra, ahova bárokat, kocsmákat telepítettek és még mobilvécék is helyet kaptak. De a Rossman például - az Aldihoz hasonlóan - fesztiválterületen belülre költözött és a legtöbb nagy rendezvényen Fesztivál Drogériákban várja a tisztálkodási eszközökből kifogyott bulizókat.