Pénzcentrum • 2017. június 1. 18:30
Már csak harminc napja maradt azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleknek, akik a 2017 előtt vásárolt SIM-kártyájuk kapcsán még nem egyeztették személyes adataikat szolgáltatójuknál. Aki ezt nem teszi meg június 30-ig, annak megszűnik az előfizetése.
Az adategyeztetés az érintett szolgáltatók - a Telekom, a Telenor és a Vodafone - feladata, de az NMHH adatai szerint a mintegy négymillió érintett SIM-kártya tulajdonos körülbelül kétharmadánál még nem hajtották végre az adategyeztetést. Különösen érdemes észben tartania a határidőt az iskolai nyári szünidő beköszöntével elutazó családoknak, nehogy épp a nyaralás alatt szűnjenek meg az előfizetéseik.
A várható tumultus elkerülése érdekében az NMHH arra kéri az előrefizetős SIM-kártya tulajdonosokat, hogy maguk kezdeményezzék is az ügyintézést, ne várják meg június utolsó napjait, és ahol lehet, lehetőség szerint válasszák mielőbb az online adategyeztetést. A művelet csupán pár perc, a szerződésben szereplő személyazonosságát, és személyi igazolványa, jogosítványa vagy útlevele érvényességét ellenőrzik.
Két cégnél online és mindháromnál telefonon vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon is meg lehet tenni mindezt. Online adategyeztetéskor lényeges, hogy a pontos adatokat küldjék el, az esetleges elütések miatt érvénytelen lehet az ügyintézés. Az online módot választókat a Telekom és a Telenor is ingyenes hívásperc- vagy adatforgalmi kedvezményekkel díjazza (Telekom: ingyenes hálózaton belüli hívások egy hétvégén át, Telenor: ingyenes 20 perc hanghívás és 500 MB adatforgalom). A Vodafone is tervezi online oldalát, egyelőre e-mailes feliratkozást fogad az online felület aktiválásáról szóló értesítésekhez. Az egyes szolgáltatók adategyeztetésének részleteiről bővebben a www.nmhh.hu/adategyeztetes oldalon olvashat.