Pénzcentrum • 2017. május 19. 16:50
Összesen 182 szépségipari vállalat és márka tartozik ahhoz a hét cégóriáshoz, amely világszerte uralja a szépségipart. Teljesen mindegy, hogy mit vásárolsz a drogériákban, szinte biztos, hogy ezek valamelyike az adott márka tulajdonosa.
A szépségápolási termékek vásárlásánál általában tudatosan választanak a fogyasztók. Itt a márka és a márkahűség is nagyobb szerepet játszik, mint általában egyéb más termékeknél. Azt viszont biztos nem tudják sokan, hogy valójában 182 szépségipari vállalat hét óriás ernyője alá tartozik.
Ez a hét megacég az Estée Lauder, a L’Oréal, az Unilever, a Procter and Gamble, a Shiseido, a Johnson and Johnson, és a Coty. Világszerte több ezer embert foglalkoztatnak, és évente több milliárd dolláros bevételt realizálnak. Elgondolkodtató látni, hogy valójában hogyan is néznek ki a kapcsolt fogyasztói márkák.
Az Estée Lauder alá tartozik 24 szépségipari márka, sőt, például a Donna Karan, a Michael Kors, a Tom Ford, a Tommy Hilfiger és a Tory Burch számára is gyárt sajátmárkás kozmetikai termékeket. Az Estée Lauder néhány jól ismer márkája: Aveda, Bobbi Brown, Clinique, La Mer, MAC Cosmetics. A cégóriás a becslések szerint 11,3 milliárd dolláros árbevételt realizált 2016-ban.
A L’Oréal 39 szépségipari márkával büszkélkedhet, olyanokkal, mint a Lancôme, a Maybelline, a Urban Decay, a Garner, az Essie és a The Body Shop. Rettentően drága luxus márkái is vannak, mint például a Pureology, a La Roche-Posay és a SkinCeuticals. A becslések szerint tavaly 27,6 milliárd dollár volt az árbevétele.
Az Unilever termékei nem az USA-ban a legnépszerűbbek, az indiai nők viszont odavannak értük, az egyik nagy kedvencük a Fair & Lovely. Becslések szerint tavaly 58,2 milliárd dollár volt az egész vállalat bevétele, amelyből 22,3 milliárd a szépségápolási termékeikből jött össze.
A Procter & Gamble különösen nagy hangsúlyt fektet az olyan nagy márkáira, mint a Head & Shoulders, a Herbal Essences, az Olay és a Gillette. 76 milliárd dollárra becsülik a vállalat tavalyi bevételét, amelyből 18 milliárdot hoztak a szépségipari márkái. A vállalat egyébként a közelmúltban több márkáját is eladta a Coty-nak, amely így a szépségipar egyik új vezetőjévé vált.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Coty összesen 33 márkanevet képvisel, miután számos márkát felvásárolt. Hozzá tartozik az OPI, a Rimmel, a Covergirl, és többek között olyan sztárok állnak mögötte, mint Katy Perry, David Beckham és Beyoncé. Tavaly 4,3 milliárd dollár értékű szépségipari terméket értékesített a cég. Vélhetően ez a szám idén drámaian megugrik, köszönhetően a rengeteg megvásárolt nagy márkáknak.
A Shiseido mindegy 30 szépségipari márkát tömörít, többek között olyanok tartoznak hozzá, mint a bareMinerals, a Nars és a Laura Mercier. A japán vállalat árbevétele a becslések szerint 6,3 milliárd dollár volt.
És végül az utolsó nagy márka a listán, a Johnson and Johnson. Kilenc nagy szépségipari márkát foglal magába, olyanokat, mint az Aveeno, a Neutrogena, a Clean and Clear és a RoC. Ez a cég is igen szép összeget zsebelt be tavaly a bőrápolási termékei által, nagyjából 7,1 milliárd dollárt.